18
Π Α Σ Χ Α Λ Ι Α Τ Ρ Α Υ Λ Ο Υ
στον ζωγράφο σε όλη τη διάρκεια της επιστροφής εναλ-
λάξ με τραγούδια τελευταίας εσοδείας. Παρότι η διάθε-
ση του Αλέξανδρου έπαιρνε την κατιούσα όποτε ο Ανέ-
στης έφευγε ταξίδι, λες και κάθε μικρός χωρισμός ήταν
μια πρόβα για τον μεγαλύτερο και οριστικό, σαν πρόβα
του Εγκέλαδου με μικρές σεισμικές δονήσεις πριν κάνει
την εμφάνισή του ένας σαρωτικός σεισμός. Παραδόξως
αυτό το πρωινό ο Αλέξανδρος ήταν τόσο ευδιάθετος,
που σιγομουρμούριζε τα λόγια από τα σουξέ που απε-
χθανόταν.
Έφτανε στο τέρμα της Αττικής οδού και θα έμπαινε
στη λεωφόρο Κατεχάκη, όταν η μουσική διακόπηκε από-
τομα για το πρωινό δελτίο ειδήσεων. Ο γνωστός εκφω-
νητής με τον νηφάλιο στόμφο του ανακοίνωσε την έναρ-
ξη της δίκης της Αιμιλίας Στρατάκη, της οποίας το
έγκλημα είχε προκαλέσει σάλο προ εξαμήνου στην Ελ-
λάδα.
Αντιμέτωπος με το δίλημμα να επιστρέψει στο σπίτι,
να φορέσει ξανά τις πιτζάμες του και να χουζουρέψει
μες στη γλυκερή του μεμψιμοιρία, ή να αλλάξει πορεία
για να δει από κοντά το πρόσωπο που είχε αποκτήσει
τερατώδεις διαστάσεις τον τελευταίο καιρό, έστριψε
επιτόπου στο πρώτο φανάρι και κατευθύνθηκε αποφα-
σιστικά προς το κέντρο.
Μια αμυδρή ενοχή διαπέρασε τη σκέψη του μόλις
θυμήθηκε την υπόσχεση που είχε δώσει στον Ανέστη να
μην εμπλακεί στην εξιχνίαση του ψυχολογικού προφίλ