Κύματα του Βοσπόρου - page 18

29
Κ Υ Μ Α Τ Α Τ Ο Υ Β Ο Σ ΠΟ Ρ Ο Υ
προσώπων που φρόντιζαν την προαγορά του εμπορεύματος
από τους παραγωγούς, την έγκαιρη και ασφαλή φόρτωση
και αποστολή του ως το λιμάνι και την εξαγωγή του με
ιστιοφόρα ή ατμόπλοια συνεργατών τους. Οι ίδιοι σπανίως
επένδυαν στη ναυτιλία και συνήθως συνεργάζονταν με κα­
πετάνιους που ανήκαν στο ίδιο δίκτυο γνωριμιών και συγ­
γενειών με τους ίδιους.
Παράλληλα διατηρούσαν εκτεταμένο δίκτυο συνεργατών
και αντιπροσώπων σε λιμάνια της δυτικήςΜεσογείου, όπως
η Γένοβα, το Λιβόρνο, ηΜασσαλία και η Βαρκελώνη, καθώς
και του Ατλαντικού και της Βόρειας Θάλασσας, όπως το
Άμστερνταμ, το Λονδίνο, η Αμβέρσα και το Αμβούργο. Οι
συνεργάτες ήταν επικεφαλής υποκαταστημάτων στις πόλεις
αυτές, τα οποία ήταν νομικώς ανεξάρτητα μεταξύ τους αλ­
λά μοιράζονταν τα κέρδη. Οι κατά τόπους αντιπρόσωποι
φρόντιζαν για την προώθηση και πώληση του προϊόντος.
Καθώς το εμπόρευμα μεταφερόταν με τα πλοία, φρόντιζαν
να αποστείλουν δείγμα του προϊόντος διά ξηράς, ώστε να
φτάσει νωρίτερα και οι όροι της πώλησης να διαμορφωθούν
βάσει αυτού.
Στο βαλτικό κέντρο
του Λονδίνου οι Έλληνες έμποροι
διαπραγματεύονταν το φορτίο σιταριού που ήταν καθ’ οδόν
με βάση το δείγμα που έφτανε από τον αντιπρόσωπό τους.
Έτσι ο καπετάνιος του πλοίου προσέγγιζε συγκεκριμένα
λιμάνια στη διαδρομή του, όπως η Κωνσταντινούπολη, η
Μάλτα, το Γιβραλτάρ, το Φάλμουρ στη δυτική Ουαλία και
το Κορκ στη νοτιοανατολική Ιρλανδία, όπου λάμβανε οδη­
γίες για τον τελικό προορισμό του φορτίου και τον αγορα­
στή του.
1...,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17 19
Powered by FlippingBook