I A N R A N K I N
16
είχε μόλις ενάμιση μήνα που είχε τοποθετηθεί στο Σάμερχολ,
η ατμόσφαιρα του χώρου όμως είχε ήδη καταφέρει να φτάσει
μέχρι το μεδούλι του. Ένιωθε ότι οι νέοι του συνάδελφοι τον
περνούσαν ακόμη από τεστ και ότι με κάποιο τρόπο το ρολόι
ήταν μέρος της δοκιμασίας. Ο αρχιφύλακας Ντοντ Μπλάνταϊρ
είχε προσφερθεί να πάει το ρολόι σε έναν γνωστό του ωρολο-
γοποιό να το κοιτάξει, αλλά ο Γκίλμουρ είχε κουνήσει το κε-
φάλι αρνητικά. Η εφημερίδα
Scotsman
είχε μια φωτογραφία
μια μέρα που έδειχνε τις οικοδομικές εργασίες στις Φυλακές
Σόχτον. Έχτιζαν καινούργια εργαστήρια – αυτός ήταν ο λόγος
εκταφής του Τζόζεφ Μπλέι. Ο Ρέμπους δεν είχε καταλάβει
ακόμη γιατί τον είχε πάρει μαζί του εκεί – ή γιατί και ο ίδιος
ο Γκίλμουρ είχε νιώσει την ανάγκη να είναι παρών. Είχε μπει
στο σώμα το ’
65
, δύο χρόνια μετά την εκτέλεση του Μπλέι.
Όταν ο Ρέμπους έμεινε μόνος στο γραφείο με τον Ντοντ Μπλά-
νταϊρ, τον ρώτησε αν γνώριζε τον Τσάρλι Κρούκσανκ.
«Πώς, αμέ» είπε ο Μπλάνταϊρ κρυφογελώντας. «Ο Τσάρ-
λι ήταν το κάτι άλλο».
«Φαίνεται πως είχε τον Στέφαν υπό την προστασία του».
Ο Μπλάνταϊρ έγνεψε.
«Ήταν πολύ κοντά» συμφώνησε. «Απ’ την άλλη, ο Τσάρλι
ήταν απ’ αυτούς που δεν θες να είναι εναντίον σου».
«Δούλευε στο Σάμερχολ;»
Ο Μπλάνταϊρ κούνησε το κεφάλι του:
«Στο Λιθ – εκεί ήταν η πρώτη απόσπαση του Στέφαν. Οι
δυο τους πήγαιναν σε αγώνες των Χαρτς. Και το περίεργο
είναι ότι ο Στέφαν μεγαλώνοντας ήταν οπαδός των Χιμπς.
Δεν θα παραδεχόταν ποτέ όμως κάτι τέτοιο στον Τσάρλι.
Έπρεπε να σφίγγει τα δόντια και να πανηγυρίζει όποτε έμπαι-
νε γκολ».
«Αν το ανακάλυπτε ο Κρούκσανκ, θα χαλούσαν οι σχέσεις
τους;»
«Έχεις σκοπό να γράψεις τη βιογραφία του Στέφαν, Τζον;
Τι τρέχει με όλες αυτές τις ερωτήσεις;»