Παιδιά διάλειμμα - Τεύχος 34 - page 6

H ΔΙΚΉ ΣΟΥ
λ
έ
σ
χ
η
ΑΝΆΓΝΩΣΗΣ
9
10
Παίξε με τους φίλους σου το παιχνίδι «Αγαλματάκια».
Ένα παιδί «τα φυλάει»: κλείνει τα μάτια του, γυρίζει την πλάτη στα άλλα παιδιά
και λέει τη φράση: «Αγαλματάκια ακούνητα, αμίλητα, αγέλαστα, 1, 2, 3». Εντω-
μεταξύ τα άλλα παιδιά κινούνται και παίρνουν πόζες. Μόλις ολοκληρώσει τη
φράση του, το παιδί που τα φυλάει ανοίγει τα μάτια και όλοι πρέπει να μείνουν
ακίνητοι. Όποιος κινηθεί χάνει.
Παραλλαγή
Το παιδί που «τα φυλάει» τριγυρίζει ανάμεσα στα παιδιά-αγάλματα και τα αγ-
γίζει ένα ένα. Κάθε φορά που αγγίζει ένα παιδί-άγαλμα, εκείνο λέει το συναί-
σθημα που εκφράζει με τη στάση που έχει πάρει. Κάθε τόσο η διαδικασία επα-
ναλαμβάνεται για να πάρουν τα παιδιά διαφορετικές στάσεις.
Παιχνίδι
Περισσότερες ερωτήσεις και δραστηριότητες σχετικές με το βιβλίο
Όταν έφυγαν τ’ αγάλματα
θα βρεις στον
διαδικτυακό τόπο των εκδόσεων ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ:
.gr/for-parents-n-teachers/
Σου αρέσει το διάβασμα; Θα σε ενδιέφερε να συζητάς με άλλους για τα βιβλία που απόλαυσες
και να ανταλλάσσετε απόψεις; Γιατί δεν οργανώνεις μια λέσχη ανάγνωσης, παρέα με τα
αδέρφια, τους φίλους, τους γονείς σου; Είναι πολύ πιο απλό απ’ όσο ακούγεται! Δεν έχετε
παρά να ορίσετε μια συγκεκριμένη μέρα και ώρα, καθώς και το σημείο που θα συναντιέστε.
Ψηφίστε ποιο βιβλίο θα διαβάσετε και, όταν βρεθείτε όλοι μαζί, μοιραστείτε τις εντυπώσεις σας
και συζητήστε πάνω στην ιστορία που διαλέξατε.
Και επειδή στη βράση κολλάει το σίδερο, σου προτείνουμε ένα βιβλίο για αρχή:
Όταν έφυγαν
τ’ αγάλματα
Το βιβλίο αναφέρεται στην πραγματική
ιστορία της απόκρυψης των αρχαιοτήτων
του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου,
κατά τη διάρκεια του Ελληνοϊταλικού πο­
λέμου (1940-1941), με αφηγήτρια τη μι­
κρή Αγγελίνα που έχει φίλους τα αγάλμα­
τα του μουσείου και συνομιλεί μαζί τους.
Με την κήρυξη του πολέμου, αρχαιο­
λόγοι, τεχνίτες, εργάτες, φύλακες του
Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου αλ­
λά και εθελοντές εργάστηκαν για αρκε­
τούς μήνες εντατικά και έθαψαν με
ασφάλεια κάτω από το δάπεδό του
αρχαία αγάλματα. Παράλληλα, συ­
σκεύασαν και έκρυψαν άλλες αρχαιό­
τητες σε σπηλιές της Ακρόπολης, στον
λόφο του Φιλοπάππου, σε κρύπτες
της Τράπεζας της Ελλάδος. Το ίδιο
συνέβη σε όλα τα αρχαιολογικά μου­
σεία της Ελλάδας.
Διάβασε αυτή τη βαθιά ανθρώπι­
νη κι αντιπολεμική ιστορία για τη
φιλία, την πορεία προς την ενηλικίω­
ση και την ανάγκη διατήρησης της
πολιτιστικής κληρονομιάς. Συζήτη­
σε τις εντυπώσεις σου με βάση τις
ερωτήσεις που προτείνουμε ή ό,τι
άλλο σου κίνησε το ενδιαφέρον.
συγγραφέας:
Α
γγελικη
Δ
άρλαση
προλογικό σημείωμα:
Α
λκη
Ζ
εη
σελίδες: 224
1
Για ποιους λόγους έγινε η απόκρυψη των αρχαιοτήτων;
1
Γιατί η Αγγελίνα νιώθει τα αγάλματα φίλους της; Τι την κάνει διαφορετική;
Πώς θα ήταν ο κόσμος αν όλοι ήμασταν ακριβώς ίδιοι; Εσύ σε τι διαφέρεις
από τους άλλους;
1
Ποια ήταν τα μυστικά παιχνίδια της Αγγελίνας; Ποιο παιχνίδι, αν και τραυμα­
τισμένο, ήταν πολύτιμο για τη μητέρα της, τόσο που δεν άφηνε την Αγγελίνα
να το αγγίξει; Γιατί της ήταν πολύτιμο;
1
«Έστω και μια μέρα σε πόλεμο αρκεί για να σε σημαδέψει για
πάντα»: Πώς σημάδεψε ο πόλεμος τα πρόσωπα της ιστορίας;
Κατά τη γνώμη σου, πώς έχει σημαδέψει ο πόλεμος τους σύγ­
χρονους πρόσφυγες που φτάνουν στη χώρα μας; Ένας πρόσφυ­
γας επιλέγει να φύγει από την πατρίδα του ή αναγκάζεται; Γιατί;
1
Γράψε κάποιες από τις ερωτήσεις που έκανε η Αγγελίνα στα
αγάλματα ή εκείνα σε αυτήν. Με την πρώτη ευκαιρία κάνε μια
επίσκεψη στο κοντινότερό σου αρχαιολογικό μουσείο. Διάλεξε
ένα άγαλμα ή ένα ανάγλυφο, στάσου κοντά του και ξεκίνησε
διάλογο μαζί του. Κάθε άγαλμα έχει πολλά να σου πει για την
ιστορία του!
1,2,3,4,5 7,8,9,10,11,12,13,14,15,...16
Powered by FlippingBook