Μελετώντας και διδάσκοντας την Ελληνική Επανάσταση στο σύγχρονο σχολείο

8 / ΜΕΛΕΤΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ 1821 ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 1. Κ υριακή Φ αρδή , Επιτελέσεις της μνήμης στο Νηπιαγωγείο. 1821: 200 χρόνια μετά . 107 2. Κ ατερίνα Κ αρακώτσου , Δ ήμητρα Μ αντή , Γ εωργία Κ ουσερή , Τοπόσημα σε αστικό τοπίο: Τι «θέλει» να θυμάται η πόλη μας για το 1821; Τι «θέλουμε» να θυμόμαστε εμείς; . 118 3. Ε λισάβετ Σ αρηγιαννίδου , Η συμμετοχή της Βέροιας-Νάουσας στην Επανάσταση του 1821: ανίχνευση της δημόσιας μνήμης από ιστορική και πολιτισμική πλευρά, 200 χρόνια μετά . 134 4. Σ ίμος Μ ποζίκης , Τα δάνεια της Επανάστασης ως συνιστώσα μιας νέας διδακτικής πρότασης: αγνοημένες όψεις και στοιχειώδεις προϋποθέσεις . 149 5. Κ ατερίνα Α ραμπατζή , 150 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821: αναπαραστάσεις του Αγώνα την περίοδο της Απριλιανής Δικτατορίας . 158 ΤΕΤΑΡΤΟ ΜΕΡΟΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 1. Κ ωστας Α γγελάκος , Φ οίβος Μ υλωνάς , Σ τέργιος Π αλαμάς , Σ ίμος Μ ποζίκης , Ε υστάθιος Π ουλιάσης , Η λίας Σ τουραΐτης , Γ ιώργος Β ούτος , Κ λειώ Σ τάμου , Έ λενα Κ ουμενtάκου , Η διδασκαλία της Ελληνικής Επανάστασης στο σημερινό σχολείο: από την τελμάτωση στην αλλαγή παραδείγματος μέσω του ψηφιακού παιχνιδιού σοβαρού σκοπού ΒΥΡΩΝ . 171 2. Γ εωργία Π αντίδου , Η αναζήτηση του «Ambrosial Cash» μέσω συμφραστικών πινάκων στα Απομνημονεύματα του Κολοκοτρώνη και του Μακρυγιάννη. Μια πρόταση συγκριτικής προσέγγισης στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. . 201 3. Π αρασκευη Σ υρίγα , Το ιστορικό ντοκιμαντέρ στη διδακτική της Ιστορίας. Η γέννηση του ελληνικού εθνικού κράτους . 218

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=