Κοχυλάκι, εσύ δε φταις!

6 ακολουθήσουν, ποιον θα ερωτευτούν και ποιον θα αγαπήσουν. Έτσι, δημιουργούμε ακόλουθους των επιθυμιών των σημαντικών άλλων, όπως ένας πολύ σημαντικός άλλος θα είναι και ο θύτης. ΄Ενας ακόμα πολύ σημαντικός λόγος είναι η έλλειψη της επαφής των παιδιών με τη Σεξουα­ λική Διαπαιδαγώγηση και τη Συμπεριληπτική Σεξουαλική Αγωγή. Τα παιδιά δε γνωρίζουν! Δε γνωρίζουν βασικές πληροφορίες, από την ακριβή ονομασία των γεννητικών οργάνων μέχρι τα όρια που πρέπει να υπάρχουν μεταξύ του σώματός τους και των άλλων. Τέλος, μια ακόμα πολύ σημαντική πληροφορία σε σχέση με την προστασία των παιδιών είναι τα ιδιωτικά μέρη του σώματος, οι ιδιωτικοί χώροι και η σημασία τους. Ιδιωτικό είναι όλο μας το σώμα! Όπως οφείλουμε να ενημερώσουμε τα παιδιά για διάφορους πιθανούς κινδύνους («τι κάνου- με σε περίπτωση σεισμού;», «Τι κάνουμε αν μας πλησιάσει ένας άγνωστος;», «Τι κάνουμε σε περίπτωση που χαθούμε στον δρόμο;»), έτσι χρειάζεται να τα ενημερώσουμε και για την περί- πτωση της σεξουαλικής παρενόχλησης. «Τι κάνουμε όταν κάποιος άνθρωπος, γνωστός ή μη, αρχίζει να παραβιάζει τα όρια της ιδιωτικότητάς μας και μας κάνει να νιώθουμε άβολα;», «Πώς μπορούμε να βάλουμε όρια σχετικά με το σώμα μας;». Αυτή είναι μια συζήτηση η οποία μπορεί να ξεκινήσει από πολύ μικρή ηλικία. Ακόμα και από τη βρεφική. Ο τρόπος, η συχνότητα και ο λόγος που αγγίζουμε τα παιδιά μας ή τα παιδιά άλλων δίνουν ένα μη λεκτικό μήνυμα για το τι επιτρέπεται και τι όχι. Αν το άγγιγμα, η αγκα- λιά ή το φιλί περνούν πρώτα από το σκαλοπάτι της συναίνεσης του παιδιού σε αυτό, τότε ήδη έχουμε βάλει το πρώτο μας λιθαράκι για αυτή την πολύ σημαντική ασπίδα προστασίας. Τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να ακολουθούν τις δικές τους ανάγκες και επιθυμίες.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=