Ανακαλύπτω τον εαυτό μου

Ανακαλύπτω τον εαυτό μου A N A K A Λ Υ Π Τ Ω Τ Ο Ν Ε Α Υ Τ Ο Μ Ο Υ ■ Μ Ε ΤΑ Ι Χ Μ Ι Ο 25 Ιδέες και προτάσεις για γονείς Ώρα για παιχνίδι Ερωτήσεις στα παιδιά Στόχος Υλικά Το ύψος μου, το βάρος μου Να αναγνωρίζουν διαφορές και ομοιότητες ανάμεσα στους ανθρώπους και να τις αντιμε- τωπίζουν με σεβασμό. Κορδέλες σε διάφορα χρώματα • άσπρο χαρτόνι κανσόν • μέτρο • ζυγαριά Ο εμψυχωτής μετράει το ύψος των παιδιών με χρωματιστές κορδέλες (διαφορετικό χρώμα για κάθε παιδί). Τα παιδιά ακουμπούν με τη σειρά την πλάτη στον τοίχο κι ο εμ- ψυχωτής, με τη βοήθεια ενός άλλου παιδιού κάθε φορά, κολλάει στον τοίχο με χαρτο- ταινία μια χρωματιστή κορδέλα, ίση με το ύψος τους. Στην κορυφή της κορδέλας έχει καρφιτσώσει έναν χάρτινο κύκλο, όπου προηγουμένως τα παιδιά έχουν ζωγραφίσει το πρόσωπό τους και έχουν γράψει το όνομά τους. Τα παιδιά παρατηρούν τις κορδέλες στον τοίχο και βρίσκουν ποιος είναι ο πιο ψηλός, ποιος είναι ο πιο κοντός, ποια παιδιά έχουν το ίδιο ύψος κ.λπ. Χρησιμοποιώντας τις κορδέλες, τα παιδιά κάνουν σειροθετήσεις, από το πιο κοντό παιδί στο πιο ψηλό και αντίστροφα. Κατόπιν τα παιδιά μπαίνουν στη σειρά, σύμφωνα με τη σειρά που έχουν οι κορδέλες τους, και δημιουργούν μια σκάλα. Ο εμψυχωτής ζητάει από δυο παιδιά να σηκωθούν όρθια στη μέση του κύκλου που έχουν σχηματίσει οι φίλοι τους. Όλοι παρατηρούν για λίγα δευτερόλεπτα τα δυο παιδιά και εκτιμούν ποιο είναι το πιο βαρύ ή το πιο ελαφρύ. Ο εμψυχωτής εξετάζει την ορθότητα της εκτίμησης με τη ζυγαριά. Ζυγίζει τα δυο παιδιά και ανακοινώνει το βάρος τους (αρ- χικά ο εμψυχωτής επιλέγει παιδιά που έχουν εμφανή διαφορά βάρους και στη συνέχεια παιδιά που φαίνεται να έχουν το ίδιο περίπου βάρος). Στην ομάδα μας έχουμε όλοι την ίδια ηλικία, δεν έχουμε όμως το ίδιο ύψος. Γιατί; Ποιο νομίζετε ότι είναι το πιο ψηλό παιδί στην ομάδα μας; Πώς θα το διαπιστώσουμε; Ποιο νομίζετε ότι είναι το πιο βαρύ παιδί στην ομάδα μας; Πώς θα το διαπιστώσουμε; Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες (περίπου 6 με 8 παιδιά στην κάθε ομάδα). Ο εμψυχω- τής λέει ένα πράγμα, ζώο ή φυτό. Η ομάδα που παίζει πρώτη πρέπει να προτείνει ένα ζώο, φυτό ή πράγμα πιο ψηλό ή πιο βαρύ από αυτό, ανάλογα με την αρχική οδηγία. Η άλλη ομάδα συνεχίζει προτείνοντας κάτι πιο ψηλό ή πιο βαρύ, κι έτσι δημιουργείται μια κλίμακα ύψους ή βάρους: «περιστέρι, κότα, κατσίκα, άλογο, καμηλοπάρδαλη, πολυκατοικία, ουρα- νοξύστης» ή «κουνούπι, χελιδόνι, τραπέζι, καναπές, ελέφαντας». Η ομάδα που θα προτείνει τελευταία μια σωστή λέξη είναι η ομάδα που κερδίζει. Οι γονείς με τα παιδιά μετριούνται και ζυγίζονται. Ύστερα χρησιμοποιούν το μέτρο για να μετρήσουν επιφάνειες του σπιτιού και τη ζυγαριά για να ζυγίσουν διάφορα αντικείμενα.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=