Ανακαλύπτω τον εαυτό μου

Ανακαλύπτω τον εαυτό μου 24 A N A K A Λ Υ Π Τ Ω Τ Ο Ν Ε Α Υ Τ Ο Μ Ο Υ ■ Μ Ε ΤΑ Ι Χ Μ Ι Ο Στόχος Υλικά Ιδέες και προτάσεις για γονείς Ώρα για παιχνίδι Ερωτήσεις στα παιδιά Μοιάζω, μοιάζεις, μοιάζουμε… Να συνειδητοποιήσουν τις διαφορές και τις ομοιότητες ανάμεσα στους ανθρώπους και να εκφραστούν θετικά γι’ αυτές. Ταμπουρίνο ή άλλο μουσικό όργανο Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Ένα παιδί σηκώνεται όρθιο στη μέση του κύκλου και τα παιδιά περιγράφουν τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά: χρώμα μαλλιών και ματιών, σχήμα προ- σώπου, ύψος κ.λπ. Ο εμψυχωτής θέτει ερωτήσεις για να προκαλέσει συζήτηση και προβλη- ματισμό γύρω από τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των ανθρώπων, γύρω από την κληρονομικότητα αλλά και τη μοναδικότητα. Ποιος άλλος στην ομάδα έχει καστανά / γαλανά / μαύρα / πράσινα μάτια; Ποιος άλλος στην ομάδα έχει καστανά / ξανθά / μαύρα μαλλιά; Ποιος άλλος στην οικογένειά σου έχει καστανά / γαλανά / μαύρα / πράσινα μάτια; Ποιος άλλος στην οικογένειά σου έχει καστανά / ξανθά / μαύρα μαλλιά; Με ποιο άτομο της οικογένειάς σου πιστεύεις ότι μοιάζεις περισσότερο; Οι άνθρωποι γύρω σου μοιάζουν μεταξύ τους; Με ποιο γνωστό πρόσωπο θα ήθελες να μοιάζεις και γιατί; Ο εμψυχωτής χτυπάει ρυθμικά το ταμπουρίνο. Τα παιδιά σηκώνονται και κινούνται ελεύθε- ρα στον χώρο. Η μουσική σταματάει και ο εμψυχωτής αναφέρει διάφορα χαρακτηριστικά: καστανός, κοντός, ξανθός, με πράσινα μάτια, με μακριά μαλλιά κ.λπ. Τα παιδιά που έχουν τα χαρακτηριστικά αυτά χτυπούν παλαμάκια ή σηκώνουν το χέρι τους και συγκεντρώνονται σε ένα σημείο για να φτιάξουν μια μικρή ομάδα. Οι γονείς με τα παιδιά μπορούν να παρατηρήσουν και να καταγράψουν τα χαρακτηριστικά όλων των μελών της οικογένειας, ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα την κληρονο- μικότητα ως προς τα εξωτερικά χαρακτηριστικά και την ομοιότητα με τα πρόσωπα της οι- κογένειάς τους.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=