Τι θέμα να διαλέξω στον χρόνο για να τρέξω;

1 θ έ μ α Σ ε π τ έ μ β ρ η ς ο Τ ρ υ γ η τ ή ς ! ΤΙ ΘΕΜΑ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΩ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΕΞΩ; ζ 27 Επέκταση: Το κυνήγι του κρυμμένου «Σεπτέμβρη»! Σκορπίζουμε καρτέλες με διάφορες λέξεις στον χώρο του νηπιαγωγείου, ανάμεσα στις οποίες και πολ- λές καρτέλες με τη λέξη «Σεπτέμβριος»! Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και τους ζητάμε να βρουν όσο περισσότερες καρτέλες μπορούν που να γράφουν «Σεπτέμβριος». Ανάμεσα στις λέξεις μπορεί να υπάρχουν κάποιες μεγάλες που να ξεκινάνε από «Σ» (π.χ. Σερπαντίνα) και κάποιες μικρές (π.χ. Σάκος), που μπο- ρεί να δυσκολέψουν τα παιδιά, ωστόσο όμως θα αποτελέσουν μια καλή ευκαι- ρία για να κάνουμε μια συζήτηση για τις λέξεις που μπορεί να ξεκινάνε από το ίδιο γράμμα, αλλά τα επόμενα γράμματα τις κάνουν εντελώς διαφορετικές! 4 Γεωγραφία Πορεία διδασκαλίας: Προγραμματίζουμε μια επίσκεψη σε έναν αμπελώ- να. • Τι ξέρουμε για τη διαδικασία του τρύγου; • Πώς γίνεται το κρασί; • Κατα- γράφουμε τις ιδέες των παιδιών καθώς και το τι θα ήθελαν να μάθουν κατά την επίσκεψή μας στον αμπελώνα. • Πριν από την επίσκεψη χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και τους αναθέτουμε αρμοδιότητες. Μια ομάδα θα φωτογραφίζει τον χώρο και τα αντικείμενα, άλλη θα κάνει ερωτήσεις στους υπευθύνους που θα μας κατατοπίσουν, άλλη θα καταγράφει με ζωγραφική κάποια δεδομέ- να. • Επισκεπτόμαστε το αμπέλι, κόβουμε κληματσίδες, κληματόφυλλα, δοκι- μάζουμε σταφύλια. Ζητάμε από τους υπευθύνους να μας εξηγήσουν πώς τα σταφύλια γίνονται κρασί. Φωτογραφίζουμε το πατητήρι, τον μούστο, τα βαρέ- λια του βρασμού, τα μπουκάλια κρασιού παλαιότερων χρόνων. Ζωγραφίζουμε ό,τι μας κάνει εντύπωση. • Τις επόμενες μέρες επεξεργαζόμαστε με τα παιδιά το υλικό που συλλέξαμε. 5 Γραφή Πορεία διδασκαλίας: Έπειτα από την επίσκεψή μας στον αμπελώνα ζητά- με από τα παιδιά να μας συνοψίσουν και να μας υπαγορεύσουν πώς τα σταφύ- λια γίνονται κρασί. • Πώς πρέπει να γράψουμε ένα κείμενο με οδηγίες; • Δια- βάζουμε ένα αντίστοιχο κείμενο και παρατηρούμε ότι οι οδηγίες είναι αριθμη- μένες, οι προτάσεις είναι σύντομες, κατανοητές και ακολουθούν τη χρονολογι- κή σειρά των γεγονότων. • Τα παιδιά αναφέρουν διάφορες προτάσεις, κατα- γράφουμε το κείμενο, το διαβάζουμε, το διορθώνουμε, μέχρι το αποτέλεσμα να είναι ικανοποιητικό. Τα παιδιά μπορούν να συνοδέψουν το κείμενο με ανάλογες ζωγραφιές ή με φωτογραφίες από την επίσκεψή μας στον αμπελώνα. Τέλος, υπογραμμίζουμε τις λέξεις-κλειδιά του κειμένου μας (π.χ. σταφύλια, κοφίνια, πατητήρι, κρασί). Στόχος: Να γνωρίσουν τη διαδικασία του τρύ- γου. Υλικά: Γραφική ύλη (χαρτιά, μολύβια, μαρκα- δόροι), φωτογραφική μηχανή και συσκευή ηχογράφησης. Στόχος: Να υπαγορεύ- σουν στη νηπιαγωγό τη διαδικασία κατά την οποία τα σταφύλια γίνονται κρασί. Υλικά: Μεγάλο ανοιχτό- χρωμο κάνσον και μαρ- καδόροι.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=