Αναλυτικό Πρόγραμμα: Θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικοί προσανατολισμοί

Π εριεχόμενα ΠΡΟΛΟΓΟΣ . 19 ΕΙΣΑΓΩΓΗ . 21 Ι. ΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ . 29 1.1. Από τις μεγάλες αφηγήσεις της νεωτερικότητας στις πολυφωνικές μετανεωτερικές αναζητήσεις . 29 1.2. Η νεωτερικότητα: Ο Ορθός Λόγος ως κανονιστική αρχή . 30 1.2.1. Βασικές αρχές της νεωτερικότητας . 30 1.2.2. Η επιστημολογία της νεωτερικότητας . 34 1.2.3. Τα προβλήματα και οι δυσανεξίες της νεωτερικότητας . 35 1.3. Νεωτερικότητα και εκπαίδευση . 38 1.3.1. Η συγκρότηση του μαζικού σχολείου και η «ισότητα» των μαθητών . 39 1.3.2. Οι νεωτερικοί στόχοι του σχολείου . 40 1.3.3. Η ορθολογιστική οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας: προς μια εργαλειακή ορθολογικότητα . 42 1.3.4 Η εκπαιδευτική έρευνα και ο ρόλος της: η κυριαρχία του θετικιστικού ελέγχου . 44 1.3.5. Κριτική . 45 1.4. Οι μετανεωτερικές αναζητήσεις . 47 1.4.1. Αντιθετικιστικές τάσεις ως προστάδια της μετανεωτερικής προσέγγισης . 49 1.4.1.1. Η ερμηνευτική προσέγγιση ως πρόδρομη μετανεωτερική φάση . 49 1.4.1.2 Η κριτική προσέγγιση: από την ερμηνευτική στη διαλεκτική κατανόηση . 52 α. Η Κριτική Θεωρία: «Σχολή της Φρανκφούρτης» . 52 β. Η εναλλακτική κριτική οπτική του Habermas: η γλωσσική στροφή . 56 γ. Κριτική κοινωνική επιστήμη . 59 δ. Κριτική εκπαιδευτική έρευνα . 60

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=