Παιδιά διάλειμμα - τεύχος 33 - page 6

H δική σου
λ
έ
σ
χ
η
ανάγνωσης
1
Είχες ποτέ έναν φανταστικό φίλο; Πώς ήταν; Ήταν άνθρωπος ή ζώο;
1
Ένα από τα βασικά θέματα του βιβλίου είναι η φιλία. Εκτός από τη σχέση ανάμε­
σα στον Ράτζερ και στην Αμάντα, βλέπουμε και άλλες σχέσεις, όπως αυτή της
Αμάντας με την Τζούλια, η οποία όμως δεν είναι ιδιαίτερα καλή στη φιλία ούτε με
φανταστικά πλάσματα ούτε με αληθινά παιδιά. Ποιες ιδιότητες πιστεύεις ότι πρέ­
πει να διαθέτει ένας άνθρωπος για να είναι καλός φίλος;
1
Ο Ράτζερ είναι ο κεντρικός ήρωας του βιβλίου, αλλά η Αμάντα είναι ο πυρήνας του.
Πώς μπορεί η σχέση σου με κάποιον άλλο να επηρεάσει τον χαρακτήρα σου;
1
Η ιστορία είναι δοσμένη στο μεγαλύτερο μέρος της από την πλευρά του Ράτζερ. Σε
τι θα διέφερε η αφήγηση αν o συγγραφέας είχε επιλέξει να πει την ιστορία από την
πλευρά της Αμάντας;
1
Η μαμά της Αμάντας είχε κι αυτή έναν φανταστικό φίλο όταν ήταν μικρή, τον Φριτζ.
Μεγαλώνοντας όμως τον ξέχασε και της τον θύμισε η μητέρα της. Πόσα πράγματα
από όσα είχαμε ζήσει μικρότεροι ξεχνάμε ή διαλέγουμε να ξεχάσουμε; Τι συναισθήμα­
τα γεννούν η απώλεια πραγμάτων ή επαφής με συγκεκριμένους ανθρώπους; Πώς
μπορούμε να διασώσουμε τις αναμνήσεις μας;
Σου αρέσει το διάβασμα; Θα σε ενδιέφερε να συζητάς με άλλους για τα βιβλία που απόλαυσες
και να ανταλλάσσετε απόψεις; Γιατί δεν οργανώνεις μια λέσχη ανάγνωσης, παρέα με τα
αδέρφια, τους φίλους, τους γονείς σου; Είναι πολύ πιο απλό απ’ όσο ακούγεται! Δεν έχετε
παρά να ορίσετε μια συγκεκριμένη μέρα και ώρα, καθώς και το σημείο που θα συναντιέστε.
Ψηφίστε ποιο βιβλίο θα διαβάσετε και, όταν βρεθείτε όλοι μαζί, μοιραστείτε τις
εντυπώσεις σας και συζητήστε πάνω στην ιστορία που διαλέξατε.
Και επειδή στη βράση κολλάει το σίδερο, σου προτείνουμε ένα βιβλίο για αρχή:
Φανταστικός φίλος
O Ράτζερ είναι ο φανταστικός φίλος
της Αμάντας Ανακατωσουριάν.
Υπάρ­χει δηλαδή και δεν υπάρχει.
Πολύ δύσκολη δουλειά, αλλά κά­
ποιος πρέπει να την κάνει.
Κανείς άλλος δε βλέπει τον Ρά­
τζερ, μέχρι που ο απειλητικός κύ­
ριος Σπίνος φτάνει στο σπίτι της
Αμάντας. Ο κύριος Σπίνος κυνη­
γά φανταστικούς φίλους και
σύμφωνα με τις φήμες τούς
τρώει. Αυτή τη φορά μυρίστηκε
τον Ράτζερ.
Σύντομα το φανταστικό αγό­
ρι βρίσκεται μόνο του και τρέχει
για να σώσει τη φανταστική ζωή
του. Πώς μπορεί όμως ένα αγό­
ρι που δεν υπάρχει να επιβιώ­
σει χωρίς έναν φίλο να τον
ονειρεύεται;
Διάβασε αυτή την αστεία,
τρομακτική, συγκινητική περι­
πέτεια φαντασίας, η οποία
έχει μεταφραστεί σε πάρα
πολλές γλώσσες σε όλο τον
κόσμο και ενθουσίασε μι­
κρούς και μεγάλους ανα­
γνώστες. Συζήτησε τις εντυ­
πώσεις σου με βάση τις
ερωτήσεις που προτείνουμε
ή κουβέντιασε ό,τι άλλο
σου κίνησε το ενδιαφέρον.
συγγραφέας:
Α. Φ. Χ
άρολντ
εικονογράφος:
Έ
μιλι
Γ
κράβετ
μετάφραση:
Ε
ιρήνη
Χ
ριστοπούλου
σελίδες: 240
από 10 ετών
9
10
Πώς σας ήρθε η ιδέα για να γράψετε τον
Φανταστικό φίλο
;
Δύο σκέψεις μού ήρθαν στο μυαλό περίπου την ίδια περίοδο, και ο συνδυασμός τους είχε ως αποτέλεσμα
αυτό το βιβλίο. Η μια ήταν η εικόνα ενός φανταστικού αγοριού που στεκόταν στην άκρη του δρόμου ύστερα
από ένα ατύχημα. Είχε μείνει μόνο του για πρώτη φορά και άρχιζε να ξεθωριάζει. Η άλλη σκέψη ήταν μια
καντίνα, ένα λιγδιασμένο στέκι γεμάτο τύπους με τατουάζ που έπιναν τσάι από τεράστιες κούπες και κάπνιζαν
διαρκώς. Ξάφνου ο επιστάτης μπαίνει μέσα μ’ ένα σημειωματάριο στο χέρι και λέει: «Ο μικρός Μπίλι Τζόουνς
χρειάζεται έναν φίλο…» και ένας από αυτούς τους πρωτόγονους απαντάει: «Αμέσως, αφεντικό», και βγαίνει
από την πόρτα παίρνοντας το σχήμα και τη μορφή του φανταστικού φίλου που έχει στον νου του ο Μπί-
λι Τζόουνς. Ένα Πρακτορείο Φανταστικών Φίλων δηλαδή. Καμιά από τις
αρχικές αυτές εικόνες δε συμπεριλήφθηκε αυτούσια στο βιβλίο αλλά
και οι δύο αποτέλεσαν την αρχική μου έμπνευση.
Πότε, πώς και γιατί ξεκινήσατε να γράφετε;
Ξεκίνησα να γράφω γιατί δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς. Αισθανόμουν
καλά γράφοντας ποιήματα. Πού και πού κάτι από αυτά που γράφω δεν είναι
για πέταμα. Και τώρα με τον ίδιο τρόπο μού βγαίνουν και οι ιστορίες.
Ήμουν έφηβος όταν έγραψα τα πρώτα μου ποιήματα (που ήταν σοβαρά και
απαίσια), αλλά μου άρεσε τόσο πολύ να κοπανάω τα πλήκτρα της γραφομη-
χανής! Τώρα πια δε θυμάμαι τίποτα απ’ όσα έγραφα.
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε έναν νεαρό συγγραφέα που θέλει να
κάνει τα πρώτα του βήματα;
Συνέχισε. Μην το βάζεις ποτέ κάτω. Όσο πιο πολύ γράφεις τόσο καλύτε-
ρος γίνεσαι. Και να διαβάζεις πολύ!
Ρωτήσαμε τον συγγραφέα
1,2,3,4,5 7,8,9,10,11,12,13,14,15,...16
Powered by FlippingBook