Βελονιές της πρωτοπορίας

Β Ε Λ Ο Ν Ι Ε Σ Τ Η Σ Π Ρ Ω Τ Ο Π Ο Ρ Ι Α Σ 24 τα στην παράσταση Σεχραζάτ –με σκηνικά και κουστούμια του οριε- νταλιστή σκηνογράφου και ενδυματολόγου Λεόν Μπακστ–, ένα κύμα ανατολίτικου εξωτισμού ξεχύθηκε στα παρισινά βουλεβάρτα. Ο Πουαρέ προσάρμοσε τη σχεδιαστική γραμμή του σε αυτό το θεατρικό στιλ και έγινε απόστολος του κινήματος του οριενταλι- σμού.* Οι δημιουργίες του αντλούσαν πλέον έμπνευση από τα αραβικά παραμύθια: τούρκικα σαλβάρια (harempantaloons), φου- φούλες (sultan skirts), τουνίκ σε σχήμα πολυελαίου (lambshade tunic), μπροκάρ γιλέκα, μεταξωτά τουρμπάνια, ακόμα και αρα- χνοΰφαντοι φερετζέδες. Το 1911, με αφορμή την κυκλοφορία του αρώματός του Rosine, διοργάνωσε στην έπαυλή του το θεματικό πάρτι The thousand and second night: Στον στρωμένο με περσικά χαλιά και μαξιλάρες κήπο του, οι καλεσμένοι φορούσαν ανατολίτικες δημιουργίες του και περιφέρονταν ανάμεσα σε ανθισμένες πέργκολες με τροπικά πουλιά, κάπνιζαν ναργιλέδες και δοκίμαζαν μεζέδες και σερμπέτια κάτω από λευκές τέντες. Η κυρία Πουαρέ ντυμένη χανούμισσα μαζί με τον σουλτάνο-μόδιστρο μοίρασαν απλόχερα στους καλε- σμένους μπουκάλια του νέου αρώματος που είχε το όνομα της κόρης τους. Η πρωτότυπη διαφημιστική στρατηγική του έγινε αφορμή για ζωηρές συζητήσεις στο Παρίσι, προσδίδοντας δικαίως στον Πολ Πουαρέ τον τίτλο του Μεγαλοπρεπούς (Magnificent) βασιλιά της μόδας. Ο μάγος της Βενετίας Τα σαββατόβραδα στα πέριξ της πλατείας Βαντόμ* παρήλαυναν όλες οι τάσεις της μόδας: Αριστοκράτες με σκούρα παλτά και ημί-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=