Βελονιές της πρωτοπορίας

Β Ε Λ Ο Ν Ι Ε Σ Τ Η Σ Π Ρ Ω Τ Ο Π Ο Ρ Ι Α Σ 22 του Βρετανού πρωθυπουργού τον κάλεσε να παρουσιάσει τα μο- ντέλα του στην Ντάουνινγκ Στριτ, προκαλώντας μίνι σοκ στους κύκλους της αγγλικής βιομηχανίας ένδυσης, που άγγιξε τα όρια του πολιτικού σκανδάλου. Όταν ο Πουαρέ αποφάσισε να παντρευτεί, διάλεξε τη νεαρή Ντενίζ, μια άσημη κοπελίτσα της παλιάς του γειτονιάς, την οποία μεταμόρφωσε σε ιέρεια του στιλ. Κάθε της εμφάνιση έκανε πάτα- γο, δίνοντας άφθονη τροφή σε κουτσομπολιά. Στη θεατρική παρά- σταση Μιναρές λάνσαρε το τουρμπάνι με λοφίο, που θεωρήθηκε σχεδόν ιεροσυλία: Το τουρμπάνι είχε να εμφανιστεί στο Παρίσι από τον 18ο αιώνα, ως σήμα-κατατεθέν της ρηξικέλευθης μαντάμ Ντε Σταλ.* ΗΝτενίζ Πουαρέ πήρε τη σκυτάλη από την ανατρεπτι- κή συγγραφέα και τοποθέτησε το τουρμπάνι στα πιο σικ αξεσουάρ μόδας. Ο Πουαρέ άφησε το μικρό ραφτάδικο και αγόρασε ένα ερειπω- μένο μέγαρο με αφρόντιστους κήπους στο κομψό βουλεβάρτο Φομπούρ Σεντ Ονορέ, το οποίο διαμόρφωσε σε μίνι ανατολίτικο παλάτι. Ανάμεσα σε έργα τέχνης, πολυτελείς ταπετσαρίες και περ- σικά χαλιά έστησε το ατελιέ, τη σάλα επιδείξεων και το σπίτι του. Σύντομα τον λάτρεψαν τόσο οι τολμηρές κυρίες της μπουρζουα- ζίας όσο και οι μποέμ καλλιτέχνες της Πρωτοπορίας. Ο Πουαρέ, εξάλλου, ήταν ο πρώτος μεγαλοαστός ράφτης που πάτησε το κομ- ψό παπούτσι του στον λόφο της Μονμάρτρης: σ’ εκείνο το μικρό χωριό του Παρισιού όπου είχαν βρει καταφύγιο οι πιο αλλόκοτοι, εκκεντρικοί –αλλά ακόμα άφραγκοι κι ανέστιοι– καλλιτέχνες, όχι μόνο της Γαλλίας αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης. Ο Πουαρέ ανηφόριζε με τα πόδια ως την κορυφή του λόφου, θαυμάζοντας στον υπερθετικό τα πάντα γύρω του: τα καμπαρέ, τις χορεύτριες, τα κακόφημα ξενοδοχεία, τις κοκότες, τις παράγκες, τα καπηλειά, τα αμπέλια, τους ανεμόμυλους. Όλα τα έβρισκε έξοχα, θαυμάσια, μοναδικά. Κυρίως τους καλλιτέχνες της οδού Ραβινιάν, που τον

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=