Το παιδί της τρικυμίας

2 4 | M A R G A R E T A T W O O D τημα: Τα χρήματα ήταν απλώς το μέσο για την επίτευξη ενός σκο- πού, και ο σκοπός ήταν η υπέρβαση. Αυτό είχε γίνει κατανοητό και στους δυο τους.Φίλιξ ο μάγος που πέταγε στα σύννεφα,Τόνι ο προσγειωμένος βοηθός για όλες τις δουλειές και χρυσοθήρας. Ο καταμερισμός καθηκόντων φαινόταν σωστός,με δεδομένα τα αντίστοιχα ταλέντα τους. Όπως έλεγε ο ίδιος ο Τόνι, ο καθένας τους έπρεπε να κάνει αυτό στο οποίο ήταν καλός. Ανόητε,κατσαδιάζει τον εαυτό του οΦίλιξ.Δεν είχε καταλάβει τίποτα. Όσο για το αποκορύφωμα του ταλέντου του,το αποκορύ- φωμα είναι πάντα ανησυχητικό.Από το αποκορύφωμα δεν μπο- ρείς να πας παρά μονάχα προς τα κάτω. Ο Τόνι ήταν πάντα πρόθυμος να απαλλάξει τον Φίλιξ από τις τυπικότητες που απεχθανόταν,όπως ναπηγαίνει σε κοκτέιλ πάρ- τι και να καλοπιάνει χορηγούς και χρηματοδότες, να συναγελά- ζεται με το διοικητικό συμβούλιο,να διευκολύνει επιχορηγήσεις από διάφορες βαθμίδες του δημοσίου και να συντάσσει αποτελε- σματικές αναφορές.Μ’ αυτό τον τρόπο —έλεγε ο Τόνι— ο Φίλιξ θα μπορούσε να αφοσιωθεί στα πράγματα που είχαν όντως ση- μασία,όπως οι οξυδερκείς σημειώσεις του για το σενάριο,ταπρω- τοποριακά του πλάνα φωτισμού και η επιλογή της σωστής χρο- νικής στιγμής των καταιγισμών με κομφετί γκλίτερ,των οποίων έκανε τόσο ιδιοφυή χρήση. Και η σκηνοθεσία,βεβαίως.Ο Φίλιξ περιελάμβανε πάντα στο ρεπερτόριο ένα δυο έργα τη σεζόν που σκηνοθετούσε ο ίδιος.Κά- θε τόσο έπαιζε επίσης τον πρωταγωνιστικό ρόλο,αν ήταν κάτι που του άρεσε. Ιούλιος Καίσαρας. Ο βασιλιάς με το καρό. Λιρ. Τίτος

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=