Το παιδί μου είναι διαφορετικό. Πώς να το βοηθήσω;

11 σιες χειρονομίες, κυρίως για να γράψει, κι αυτό έχει αποτέλεσμα τη δυσγραφία . Πέρα από τις δυσκολίες του δυσγραφι­ κού παιδιού να ελέγξει τον σχεδιασμό των γραμμάτων, αυτή η διαταραχή απαι­ τεί περισσότερο έλεγχο και προσοχή, που αποβαίνει εις βάρος της μάθησης (ορθο­ γραφία, κατανόηση κ.λπ.). Αυτό αυξάνει τις δυσκολίες στο σχολείο. Η δυσφασία Σε αντίθεση με την καθυστέρηση του λό­ γου (όπου η γλώσσα και η ομιλία ανα­ πτύσσονται με πιο αργό ρυθμό), η δυ­ σφασία είναι μόνιμη διαταραχή . Το δυσφασικό παιδί δυσκολεύεται να εκφραστεί με σαφήνεια στον προφορικό λόγο: Χρησιμοποιεί λέξεις που δεν είναι κατανοητές και προτάσεις με συντακτικά λάθη. Αυτή η διαταραχή μερικές φορές συ­ νοδεύεται από δυσκολίες στην κατανόη­ ση. Είναι πάντως δύσκολο να ξεχωρί­ σουμε την καθυστέρηση του λόγου λόγω δυσφασίας πριν από την ηλικία των 5 ετών (το δυσφασικό παιδί αργεί να μιλή­ σει και δεν μιλάει σωστά). Παρ’ όλ’ αυτά, σε περίπτωση αμφιβολίας, είναι σημαντι­ κό να διερευνήσουμε μια ενδεχόμενη διαταραχή πριν από την ηλικία των 5 ετών. Αν η δυσφασία διαγνωστεί και αντιμετωπιστεί νωρίς, μπορούμε να προ­ λάβουμε την πιθανότητα μεταγενέστερης δυσλεξίας. ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν σχετίζονται με τη νοημοσύνη του παιδιού.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=