Το παιδί μου είναι διαφορετικό. Πώς να το βοηθήσω;
11 σιες χειρονομίες, κυρίως για να γράψει, κι αυτό έχει αποτέλεσμα τη δυσγραφία . Πέρα από τις δυσκολίες του δυσγραφι κού παιδιού να ελέγξει τον σχεδιασμό των γραμμάτων, αυτή η διαταραχή απαι τεί περισσότερο έλεγχο και προσοχή, που αποβαίνει εις βάρος της μάθησης (ορθο γραφία, κατανόηση κ.λπ.). Αυτό αυξάνει τις δυσκολίες στο σχολείο. Η δυσφασία Σε αντίθεση με την καθυστέρηση του λό γου (όπου η γλώσσα και η ομιλία ανα πτύσσονται με πιο αργό ρυθμό), η δυ σφασία είναι μόνιμη διαταραχή . Το δυσφασικό παιδί δυσκολεύεται να εκφραστεί με σαφήνεια στον προφορικό λόγο: Χρησιμοποιεί λέξεις που δεν είναι κατανοητές και προτάσεις με συντακτικά λάθη. Αυτή η διαταραχή μερικές φορές συ νοδεύεται από δυσκολίες στην κατανόη ση. Είναι πάντως δύσκολο να ξεχωρί σουμε την καθυστέρηση του λόγου λόγω δυσφασίας πριν από την ηλικία των 5 ετών (το δυσφασικό παιδί αργεί να μιλή σει και δεν μιλάει σωστά). Παρ’ όλ’ αυτά, σε περίπτωση αμφιβολίας, είναι σημαντι κό να διερευνήσουμε μια ενδεχόμενη διαταραχή πριν από την ηλικία των 5 ετών. Αν η δυσφασία διαγνωστεί και αντιμετωπιστεί νωρίς, μπορούμε να προ λάβουμε την πιθανότητα μεταγενέστερης δυσλεξίας. ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν σχετίζονται με τη νοημοσύνη του παιδιού.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=