Το παιδί μου είναι διαφορετικό. Πώς να το βοηθήσω;

6 Προλογικό σημείωμα Το μυαλό του παιδιού σας είναι συνεχώς σε εγρήγορση, που το παρασύρει σε μόνιμη υπερδιέγερση, τόσο σωματική όσο και πνευματική. Είναι διαρκώς σε κίνη­ ση, παρορμητικό, σαν ανεμοστρόβιλος που σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά του. Επίσης, μιλάει, μιλάει ασταμάτητα…Αφού ενδιαφέρεται για τα πάντα, λογικό είναι να μιλάει για τα πάντα, χωρίς διακοπή. Κάποια άλλα παιδιά προσπαθούν να εκ­ φραστούν αλλά δεν τα καταφέρνουν. Όμως, η αδυναμία έκφρασης δεν μειώνει την εσωτερική τους ένταση. H υπερβολική ενέργεια του παιδιού σας προκαλεί έκρηξη συναισθημάτων. Η θλίψη γίνεται κατάθλιψη. Ο θυμός του το μεταμορφώνει σε σούπερ ήρωα, τόσο στο σώμα όσο και στο μυαλό. Είναι χαρούμενο και κλαίει, γελάει και νευριάζει! Ζει τα πάντα έντονα, στο 100% και χωρίς μέτρο. Το παιδί σας είναι διαφορετικό: Θα λέγαμε ότι είναι «εκτός πλαισίου». Του βάζουν λοιπόν ταμπέλες: αυθάδικο, εκνευριστικό, δύσκολο, ανώριμο, ευε­ ρέθιστο, ανήσυχο, ονειροπαρμένο και πολλά άλλα. Κι εσείς νιώθετε ότι έχετε αποσυντονιστεί και δεν ξέρετε πάντα πώς να αντιδράσετε με τη συμπεριφορά του. Όμως, τα παιδιά που λειτουργούν με αυτό τον τόσο ιδιαίτερο τρόπο είναι ταυτόχρονα ονειροπόλα, δημιουργικά, καλλιτέχνες, αθλητές, μικροί ηθοποιοί… Μερικά έχουν διαγνωστεί και βρίσκονται κάτω από μια ομπρέλα ποικίλων ονομασιών: Άσπεργκερ ή στο φάσμα, με υψηλή νοητική ικανότητα, ή νοητικά πρώιμα, ή απλώς ευφυή, είναι δυσλεκτικά ή έχουν μαθησιακές δυσκολίες, έχουν ΔΕΠ ή ΔΕΠ/Υ… Πέρα από όλες αυτές τις ονομασίες, αυτά τα παιδιά είναι κυρίως ΥΠΕΡευαί­ σθητα, ΥΠΕΡσυναισθηματικά, ΥΠΕΡδημιουργικά, ΥΠΕΡπερίεργα, ΥΠΕΡαδέξια, ΥΠΕΡδραστήρια και ΥΠΕΡαντιδραστικά, με μια λέξη: ΥΠΕΡ! Το να είσαι παιδί με μαθησιακές δυσκολίες είναι κουραστικό και αγχωτικό. Το παιδί σας μπορεί να υποφέρει από τη διαφορετικότητά του και να μην ξέρει πώς να προσαρμοστεί. Το αίσθημα ότι δεν καταφέρνει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των γονιών του ίσως του προκαλέσει άγχος. Συχνά, θεωρείται ότι διαταράσσει το περιβάλλον της τάξης και βιώνει το σχολείο σαν πραγματικό Γολγοθά. Το παι­ δί σας είναι «εκτός πλαισίου» αλλά είναι πολύ δημιουργικό και διαθέτει μια πνευ­ ματική ζωντάνια που θα θέλατε να διατηρήσει. Αρνείστε να το εντάξετε σε μια κανονικότητα που θα το έκανε δυστυχισμένο. Βλέπετε καλά τις ξεχωριστές δυνα

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=