Το όπιο του λαού - Μια ανορθόδοξη προσέγγιση
Π Ε Τ Ρ Ο Σ Τ Α Τ Σ Ο Π Ο Υ Λ Ο Σ [ 64 ] νέχισαν να υπάγονται πνευματικά στο Οικουμενικό Πα- τριαρχείο, αν και οι μητροπολίτες τους είναι μέλη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος και όχι εκείνης του Φαναρίου. Σύμφωνα με την Πράξη του 1928, τρεις από τις βασικές υποχρεώσεις των μητροπόλεων των Νέων Χω- ρών είναι οι εξής: στη θεία λειτουργία να μνημονεύεται το όνομα του εκάστοτε πατριάρχη ως «Πρώτου», πριν από κάθε εκλογή μητροπολίτη να αποστέλλεται ο κατάλογος των υποψηφίων στο Φανάρι και, τέλος, μέρος των εσόδων των μητροπόλεων να αποδίδεται στο Πατριαρχείο. Η διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανοιχτά εδώ και λίγους μήνες υπέβοσκε από καιρό, όταν κάποιοι επίσκοποι των Νέων Χωρών άρχισαν να μνημονεύουν τον Χριστόδουλο αντί για τον Βαρθολομαίο, ενώ το έναυσμα για τον πόλεμο έδωσαν η επικείμενη εκλογή του μητροπολίτη Θεσσαλο- νίκης και το αν έπρεπε ή όχι να λάβει το Φανάρι τον κα- τάλογο με τους υποψηφίους. Τελικά όλα γίνονται για έναν κατάλογο με υποψήφιους μητροπολίτες; Γι’ αυτό το τα- πεινό «μενού» θα καταλήξουμε –θου, Κύριε!– στο σχίσμα; Γι’ αυτή τη λαδόκολλα θα διακινδυνεύσουμε επιδείνωση των ελληνοτουρκικών σχέσεων; Λησμονήσαμε ήδη πόσοι σεισμοί και καταποντισμοί –κυριολεκτικά– χρειάστηκαν για τη βελτίωσή τους, πόσα ζεϊμπέκικα του Γιωργάκη, πό- σα φωτογραφικά φιλμ του Τζεμ; Άντε και πες ότι εμείς τρελαθήκαμε, δικό μας είναι το μαγαζί –δικό μας το Φα- νάρι, δική μας και η Αυτοκέφαλη–, άμα θέλουμε το καίμε… Πώς θα αντιδράσει η ΕυρωπαϊκήΈνωση; Ακόμη δεν έχουν κοπάσει στις Βρυξέλλες τα κακαρίσματα για τις γριές με
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=