Το κυνήγι της τελειότητας

29 ΤΙ ΕΊΝΑΙ Η ΤΕΛΕΙΟΜΑΝΊΑ; λειτουργίας της οικονομίας και στη δομή των κοινωνικών και πο- λιτικών μας θεσμών. Ακτινοβολούμε τελειότητα γιατί ολόκληρος ο κόσμος μάς βομβαρδίζει με αυτήν. Η πτήση μου για το Συνέδριο TED στο Παλμ Σπρινγκς επρόκειτο να αναχωρήσει από τον ολοκαίνουριο και αστραφτερό Τερματικό 2 τουαεροδρομίουΧίθροου.ΟΤερματικός 2 είναι οΤερματικός της Βασίλισσας,προςτιμήντηςΕλισάβετΒ ΄ .Εκείνηήτανπουεγκαινία­ σε το αυθεντικό Κτίριο της Βασίλισσας στο Χίθροου το 1955, το οποίο κατεδαφίστηκε το 2009 για να δώσει τη θέση του στον νέο τερματικό σταθμό που κόστισε τρία δισεκατομμύρια λίρες. Ο Τερματικός της Βασίλισσας είναι ένα αριστούργημα της εμπορικήςαρχιτεκτονικής. ΣύμφωναμετονδημοσιογράφοΡόουαν Μουρ της εφημερίδας The Guardian , το κεντρικό του λόμπι έχει το «μέγεθος της σκεπαστής αγοράς στο Κόβεντ Γκάρντεν». Και το όραμα για την εμπειρία των επιβατών δεν πάει πίσω. Είναι ένα «σπουδαίο μέρος κοινωνικών συνευρέσεων» λέει ο αρχιτέκτονας Λουίς Βιντάλ, «σαν τις πλατείες και τους καθεδρικούς». Αυτή η ρομαντική ατμόσφαιρα γίνεται αμέσως αισθητή όταν περπατάει κανείς στον Τερματικό της Βασίλισσας. Αν σταθείς στον διάδρομο που διατρέχει την περιφέρεια του κτιρίου, θα δεις από κάτω μια έκταση σχεδόν αχανή, τονισμένη με καμπύλες, καθαρές γωνίες, λαμπερές αφίσες και βιτρίνες από το πάτωμα ως το ταβάνι. Μέσαστηνυπερδομήαυτή, ταόριαμεταξύτουτι είναι αληθινό και τι όχι συχνά είναι θολά. Γι’ αυτό ευθύνονται κυρίως οι διαφημί- σεις. Ακόμη και με τα σημερινά στάνταρ, οι διαφημίσεις στον Τερματικό της Βασίλισσας είναι μια ιδιάζουσα μορφή εταιρικής τέχνης. «Γίνε πιο έξυπνος από τη μόλυνση» παροτρύνει η διαφή- μιση της IBM τον πεφωτισμένο ταξιδιώτη που τη διαβάζει καθώς κατευθύνεται προς τηνπύληαναχώρησής τουενμέσωπανδημίας.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=