Τι θέμα να διαλέξω στον χρόνο για να τρέξω;

Θ έ μ α 1 ΤΙ ΘΕΜΑ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΩ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΕΞΩ; ζ 26 Σεπτέμβρης ο Τρυγητής! ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1 Αφόρμηση-Ερέθισμα: Σεπτέμβριος, ο μήνας που για πρώτη φορά πάμε στο σχολείο. Μα τι είναι ένας μήνας και τι οι μέρες που περνούν; Οργανώνουμε το ημερολόγιο του μήνα (μια δραστηριότητα που θα επαναλαμβάνεται την πρώτη κάθε μήνα) και βρίσκουμε την ημέρα που ξεκινήσαμε το σχολείο. Σεπτέμβριος, λοιπόν. Καλή μας αρχή! 2 Προφορική επικοινωνία Πορεία διδασκαλίας: Παρουσιάζουμε στα παιδιά τις ονομασίες που έχουν δοθεί από τη λαϊκή παράδοση στον Σεπτέμβριο στις διάφορες περιοχές της Ελλάδας: Τρυγητής, Τρυγομηνάς, Πετμεζάς . • Τι μπορούν να σημαίνουν και γιατί δόθηκαν στον μήνα Σεπτέμβριο; • Με ποιες εργασίες και δραστηριότητες συνέδεσαν τα λαϊκά ονόματα του Σεπτεμβρίου οι άνθρωποι της υπαίθρου τα παλιά τα χρόνια; • Αφήνουμε τα παιδιά να κάνουν υποθέσεις. Και οι τρεις ονομασίες συνδέονται με τη βασική γεωργική εργασία του μήνα, τον τρύγο των αμπελιών (περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία του τρύγου θα βρείτε στην ενότητα Παιδί και Περιβάλλον: Γεωγραφία ). Μπορούμε να δώσουμε και εμείς στον εαυτό μας και στους φίλους μας ονό- ματα-παρατσούκλιαμε βάσηκάποιο ιδιαίτεροχαρακτηριστικό τους; (Παιχνιδιάρης, Χαχανούλης, Μακαρονάς, Κοτσιδού κ.ά.) • Καταγράφουμε τα παρωνύμιά μας και ζητάμε και από το οικογενειακό μας περιβάλλον να μας πουν κάποια, τα οποία στη συνέχεια παρουσιάζουμε στην τάξη. 3 Ανάγνωση Πορεία διδασκαλίας: Δίνουμε στα παιδιά μια ποικιλία κειμένων, όπως παραμύθια, κείμενα από εφημερίδες και περιοδικά, ημερολόγια, ένα φωτοτυ- πημένο ποίημα κτλ. Τους δίνουμε φωσφοριζέ μαρκαδόρους και τους ζητάμε να αναγνωρίσουν και να υπογραμμίσουν τη λέξη «Σεπτέμβριος». • Καλό θα είναι τα παιδιά να έχουν στη διάθεσή τους μια κινητή καρτέλα του ονόματος του μή- να, την οποία μπορούν να συμβουλεύονται. • Επίσης, τα κείμενα θα πρέπει να είναι μικρά, και μεγεθυσμένα όπου χρειάζεται, έτσι ώστε τα παιδιά να μην κου- ράζονται ούτε να μπερδεύονται, μια και είναι η αρχή της χρονιάς ακόμη. Στόχος: Να συζητήσουν για τα λαϊκά ονόματα του Σεπτεμβρίου και να μιλή- σουν για τα ονόματα-πα- ρατσούκλια που δίνουμε στους ανθρώπους με βά- ση κάποιο ιδιαίτερο χα- ρακτηριστικό τους. Υλικά: Καρτέλες με τα λαϊκά ονόματα του Σεπτεμβρίου. Στόχος: Να αναγνωρί- σουν τη λέξη «Σεπτέμ­ βριος» σε διαφορετικά κείμενα. Υλικά: Διάφορα φωτο- τυπημένα ή πρωτότυπα κείμενα στα οποία να αναγράφεται ευκρινώς η λέξη «Σεπτέμβριος».

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=