Η θέσμιση της αξιολόγησης των μαθητών και το φανταστικό στοιχείο
8 / ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 2.3.1. Τα βιογραφικά χαρακτηριστικά των μαθητών (φύλο, ηλικία, μαθησιακό καθεστώς και κοινωνική προέλευση) . 76 2.3.2. Η φήμη της σχολικής μονάδας . 77 2.3.3. Ομοιογένεια των επιδόσεων των μαθητών στις σχολικές τάξεις και κοινωνικο-χωροταξική διαίρεση . 82 2.3.4. Οι «ανείπωτες αιτιότητες» της καθηγητικής βαθμολογίας . 94 2.3.5. Η υιοθέτηση της λογικής της διαπραγμάτευσης του βαθμού . 104 2.3.6. Οι Εισαγωγικές εξετάσεις στην ανώτατη εκπαίδευση και τα «αφ’ υψηλού» διακυβεύματά τους . 112 2.3.6.1. Η κοινωνική κατασκευή των κανόνων οργάνωσης των Εισαγωγικών εξετάσεων . 116 2.3.6.2. Η κοινωνική ταυτότητα του διορθωτή και οι κανόνες του δικαίου . 120 3. Η πολιτική της υπερεκπαίδευσης (over education) και τα βασικά ζητήματα προσέγγισής της . 125 3.1. Η υπερεκπαίδευση ως συναινετική εκπαιδευτική πολιτική . 125 3.2. Ο πληθωρισμός των διπλωμάτων και η λογική του «ανθρώπινου κεφαλαίου» . 129 4. Η μαζικοποίηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και το κοινωνικό αίτημα του εκδημοκρατισμού . 137 5. Η κοινωνική υπερεπένδυση του σχολικού θεσμού και τα ιδεολογικά εργαλεία της σχολικής αξίας και της αξιοκρατίας . 149 5.1. Η εννοιολόγηση της «αξίας» και της «αξιοκρατίας» και οι κοινωνικές σημασίες τους . 151 5.2. Η αξιοκρατία και το πρόταγμα της ισότητας και της δικαιοσύνης . 153 ΜΕΡΟΣ Γ ’ Ερμηνευτικές θεωρίες του θεσμού και της θέσμισης για τη διαύγαση της κοινωνικής δράσης του υποκειμένου 1. Οι θεωρίες της αναπαραγωγής: Κριτική θεώρηση . 159 2. Η κοινωνική προσέγγιση των θεσμών ως μηχανισμών πειθάρχησης και υποταγής . 163 3. Η συμβολή του Κορνήλιου Καστοριάδη στην ανάδειξη της δυναμικής του θεσμού . 169
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=