Η θέσμιση της αξιολόγησης των μαθητών και το φανταστικό στοιχείο
7 Π εριεχόμενα Eισαγωγή . 11 ΜΕΡΟΣ A ’ Χαρακτηριστικά της θέσμισης της εκπαιδευτικής πολιτικής στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον 1. Από το ενιαίο εκπαιδευτικό μοντέλο στην εκπαιδευτική παγκοσμιοποίηση . 27 2. Ο ρόλος των υπερεθνικών Αρχών στη διαμόρφωση ενός παγκοσμιοποιημένου εκπαιδευτικού προτάγματος . 33 3. Η σύγκλιση με το παγκοσμιοποιημένο εκπαιδευτικό σύστημα και ο έλεγχος των αποφάσεων του εθνικού κράτους . 39 4. Οι θεσμικές περιπέτειες της «μετάφρασης» ενός παγκοσμιοποιημένου εκπαιδευτικού προτάγματος σε συνεκτική εθνική εκπαιδευτική πολιτική . 49 ΜΕΡΟΣ B ’ Κοινωνικά και πολιτικά διακυβεύματα της θέσμισης της αξιολόγησης των μαθητών 1. Κοινωνική αναγνώριση των σχολικών γνώσεων και κατανομή των ατόμων στη διαίρεση εργασίας . 59 2. Ορόσημα εμπειρικών ερευνών για την αξιολόγηση των μαθητών στον σχολικό θεσμό: Τιθέμενα ζητήματα και αναδεικνυόμενα αποτελέσματα . 63 2.1. Η εμφάνιση και η ανάπτυξη της «δοκιμολογίας» και ο εξορθολογισμός των βαθμολογικών διακυμάνσεων . 63 2.2. Πειραματικές έρευνες των μεταβλητών που επηρεάζουν την καθηγητική βαθμολογία των επιδόσεων των μαθητών . 66 2.3. Η κοινωνιολογική προσέγγιση των ζητημάτων μέτρησης των επιδόσεων των μαθητών . 74
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=