Γράφω καλά στο τεστ Μαθηματικών (ΣΤ' Δημοτικού)
10 Γράφω καλά στο ΤΕΣΤ των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΏΝ ΣΤ΄ Δημοτικού • Για να μετατρέψουμε έναν δεκαδικό αριθμό σε δεκαδικό κλάσμα, γράφουμε τον αριθμό στον αριθμητή (χωρίς υποδιαστολή) και παρονομαστή τα 10, 100, 1.000,…, ανάλογα με τον αριθμό των δεκαδικών ψηφίων. ΠΑΡΆΔΕΙΓΜΑTA 3,5 = 35 –––– 10 0,76 = 76 ––––– 100 1,425 = 1.425 ––––––– 1.000 ΠΡΟΣΟΧΗ: Όταν πρέπει να κόψουμε περισσότερα δεκαδικά ψηφία απ’ όσα έχει ο αριθ- μός, συμπληρώνουμε αριστερά μηδενικά, π.χ. 3 ––––– 100 = 0,03. 4 Σύγκριση αριθμών • Για να συγκρίνουμε δύο αριθμούς μεταξύ τους χρησιμοποιούμε τα σύμβολα >, =, <. ΠΑΡΆΔΕΙΓΜΑTA 67 > 57 5 –––– 10 = 0,5 1,4 < 14 • Συγκρίνοντας μια σειρά αριθμών μπορούμε στη συνέχεια να τους βάλουμε από τον μεγαλύτερο στον μικρότερο (φθίνουσα σειρά) ή από τον μικρότερο στον μεγαλύτε- ρο (αύξουσα σειρά). ΠΑΡΆΔΕΙΓΜΑTA 120 > 100 > 21 > 12 ή 1,2 < 2,1 < 12 < 21 ΠΡΟΣΟΧΗ: Ποτέ δε βάζουμε σε μια σειρά (διάταξη) διαφορετικά σύμβολα (9 > 3 < 6). 5 Πρόσθεση – Αφαίρεση • Σε μια πρόσθεση δεν αλλάζει το αποτέλεσμα αν αλλάξουμε τη σειρά των προσθετέων. ΠΑΡΆΔΕΙΓΜΑ 13 + 5 = 5 + 13 (αντιμεταθετική ιδιότητα) και (7 + 8) + 4 = 7 + (8 + 4) (προσεταιριστική ιδιότητα) • Στην αφαίρεση δεν ισχύει το ίδιο, αλλά πρώτος μπαίνει πάντα ο μεγαλύτερος (μειω τέος). ΠΑΡΆΔΕΙΓΜΑ Στην αφαίρεση 12 – 5 δεν μπορεί να γίνει μειωτέος το 5 (5 – 12). • Η πρόσθεση και η αφαίρεση είναι πράξεις αντίστροφες: Μειωτέος – Αφαιρετέος = Διαφορά ή Δ + Α = Μ ΠΑΡΆΔΕΙΓΜΑ 30 – 12 = 18 ή 18 + 12 = 30 και 12 + 18 = 30 • Η πρόσθεση και η αφαίρεση δεκαδικών αριθμών γίνεται όπως και στους φυσικούς, απλώς δεν πρέπει να ξεχνάμε την υποδιαστολή στο αποτέλεσμα. ΠΑΡΆΔΕΙΓΜΑ 2,5 + 1,82 = 4,32
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=