Τα παιδιά μας, αυτοί οι μικροί φιλόσοφοι
TA ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ, ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ 16 στε εγκλωβισμένοι στην ταυτότητά μας, μπορούμε ανά πάσα στιγ μή να είμαστε κάτι περισσότερο από αυτό που υπήρξαμε, δεν εί μαστε υποταγμένοι σε ένα ψυχικό πεπρωμένο. Μία σκέψη που εγγράφεται στο σώμα και είναι ανοιχτή στον Άλλον απελευθε ρώνει, διότι μας εντάσσει στην αέναη κίνηση της ζωής, κάτι που μας επιτρέπει να ξεπερνάμε συνεχώς τον εαυτό μας. Δεν χρειάζονται μαθήματα ηθικής ούτε αφηρημένα λόγια, αρ κεί να ακολουθούμε απλώς τις αβίαστες ερωτήσεις των παιδιών, συνοδεύοντάς τες με έξυπνο τρόπο, ώστε να τα βοηθήσουμε να γίνουν όντα ευαίσθητα απέναντι στους άλλους και στέρεα εσω τερικά. Θα καταδείξουμε το φιλοσοφικό περιεχόμενο των δεκατεσ σάρων ερωτήσεων που επανέρχονται συχνά στα κορίτσια και στα αγόρια ήδη από την ηλικία των τεσσάρων ή πέντε ετών, θα εικο νογραφήσουμε με πολλά παραδείγματα τον τρόπο με τον οποίο προχωρά η εξέλιξή τους και θα απολαύσουμε τις συγκλίσεις ανά μεσα στους στοχασμούς των μεγάλων φιλοσόφων και των αγα πημένων μας μικρών. Προκειμένου να συνδυάσουμε το βάθος της σκέψης και την ελαφρότητα, κάθε κεφάλαιο θα αρχίζει με έναν φιλοσοφικό μύθο. Έτσι, θα μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να εφεύρουν ένα καινούργιο τέλος και μία νέα συνέχεια, κάτι που θα αποτελέσει μια καταπληκτική βάση για την ανταλλαγή μεταξύ μικρών και μεγάλων. Εννοείται ότι μπορούμε να απολαύσουμε τον μύθο και ανεξάρτητα από τα παραπάνω. Θα διερευνήσουμε επίσης την καθημερινή ζωή προκειμένου να καταδείξουμε σε ποιον βαθμό μπορεί να αποτελέσει αντικεί μενο στοχασμού: Η δημιουργία ενός γλυκού μαζί με το παιδί ισο δυναμεί με την επεξεργασία μιας μεταμόρφωσης· η καλλιέργεια
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=