Τα παιδιά δεν θέλουν ψυχολόγο γονείς θέλουν!

ΤΑ Π Α Ι Δ Ι Α Δ Ε Ν Θ Ε Λ Ο Υ Ν Ψ Υ Χ Ο Λ Ο Γ Ο . Γ Ο Ν Ε Ι Σ Θ Ε Λ Ο Υ Ν ! [ 16 ] θέμα έχει στραβώσει και το παιδί έχει ξεφύγει;». Ή αλλιώς: Ποια παιδαγωγική μέθοδος θα μπορούσε να επανορθώσει μια εμπλοκή με κύριο σύμπτωμα την κακή συμπεριφορά του παι- διού; Γι’ αυτό το σημείο θέλω να εκθέσω συνοπτικά μια απά­ ντηση. Θα τη βρείτε στο τέλος του κειμένου, ως Επίμετρο. Είτε υπάρχει εμπλοκή είτε όχι, η ασφαλής βάση για να συ­ γκροτηθεί το παιδί ως αυτόνομο, επιθυμούν και ηθικό υποκεί­ μενο είναι η εξής: Το παιδί να γίνει υποκείμενο του λόγου του . Αυτή η θεμελιώδης στάση σημαίνει και τα ακόλουθα: • Ακούμεπάντοτεπολύπροσεκτικάτοπαιδί –και όσαλέει και όσα δεν λέει, αλλά τα εκφράζει με συμπεριφορές, είτε γιατί δεν θέλει είτε γιατί δεν μπορεί να τα εκφράσει με λέξεις. • Βοηθάμε με κάθε τρόπο ώστε το παιδί να κατορθώνει να λέει ό,τι εννοεί, να εννοεί αυτό που λέει και να ξέρει ότι ο λόγος μας είναι συμβόλαιο που δεσμεύει το υποκείμενο. Ενώ, παράλληλα, εμπλουτίζει την ύπαρξή του με την αξιο­ πρέπεια του έγκυρου συνομιλητή και του ισότιμου εταίρου στον οικογενειακό και κοινωνικό βίο. • Η αξιοπρέπεια του υποκειμένου του λόγου είναι το νόημα της μαθητείας που ξεκινάει από τις πρώτες στιγμές της ζωής του παιδιού, αν του παρέχουμε το κατάλληλο πε­ ριβάλλον: Προσέχοντας και κατανοώντας τα λεκτικά ή εξωλεκτικά μηνύματά του, απαντώντας του με αγάπη που σέβεται τους κανόνες του παιχνιδιού, διδάσκοντάς το με τα λόγια και τα έργα μας. Και παρέχοντάς του χώ­ ρο, κίνητρο και τρόπο ώστε να λειτουργεί αυθεντικά ως υποκείμενο του λόγου του σε κάθε περίσταση.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=