Τα παιδιά δεν θέλουν ψυχολόγο γονείς θέλουν!
ΤΑ Π Α Ι Δ Ι Α Δ Ε Ν Θ Ε Λ Ο Υ Ν Ψ Υ Χ Ο Λ Ο Γ Ο . Γ Ο Ν Ε Ι Σ Θ Ε Λ Ο Υ Ν ! [ 16 ] θέμα έχει στραβώσει και το παιδί έχει ξεφύγει;». Ή αλλιώς: Ποια παιδαγωγική μέθοδος θα μπορούσε να επανορθώσει μια εμπλοκή με κύριο σύμπτωμα την κακή συμπεριφορά του παι- διού; Γι’ αυτό το σημείο θέλω να εκθέσω συνοπτικά μια απά ντηση. Θα τη βρείτε στο τέλος του κειμένου, ως Επίμετρο. Είτε υπάρχει εμπλοκή είτε όχι, η ασφαλής βάση για να συ γκροτηθεί το παιδί ως αυτόνομο, επιθυμούν και ηθικό υποκεί μενο είναι η εξής: Το παιδί να γίνει υποκείμενο του λόγου του . Αυτή η θεμελιώδης στάση σημαίνει και τα ακόλουθα: • Ακούμεπάντοτεπολύπροσεκτικάτοπαιδί –και όσαλέει και όσα δεν λέει, αλλά τα εκφράζει με συμπεριφορές, είτε γιατί δεν θέλει είτε γιατί δεν μπορεί να τα εκφράσει με λέξεις. • Βοηθάμε με κάθε τρόπο ώστε το παιδί να κατορθώνει να λέει ό,τι εννοεί, να εννοεί αυτό που λέει και να ξέρει ότι ο λόγος μας είναι συμβόλαιο που δεσμεύει το υποκείμενο. Ενώ, παράλληλα, εμπλουτίζει την ύπαρξή του με την αξιο πρέπεια του έγκυρου συνομιλητή και του ισότιμου εταίρου στον οικογενειακό και κοινωνικό βίο. • Η αξιοπρέπεια του υποκειμένου του λόγου είναι το νόημα της μαθητείας που ξεκινάει από τις πρώτες στιγμές της ζωής του παιδιού, αν του παρέχουμε το κατάλληλο πε ριβάλλον: Προσέχοντας και κατανοώντας τα λεκτικά ή εξωλεκτικά μηνύματά του, απαντώντας του με αγάπη που σέβεται τους κανόνες του παιχνιδιού, διδάσκοντάς το με τα λόγια και τα έργα μας. Και παρέχοντάς του χώ ρο, κίνητρο και τρόπο ώστε να λειτουργεί αυθεντικά ως υποκείμενο του λόγου του σε κάθε περίσταση.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=