Τα παιδιά δεν θέλουν ψυχολόγο γονείς θέλουν!

Π Ρ Ο Λ Ο Γ Ο Σ Σ Τ Η Ν Ε Α Ε Μ Π Λ Ο Υ Τ Ι Σ Μ Ε Ν Η Ε Κ Δ Ο Σ Η [ 15 ] Η παρούσα εμπιστευτική επιστολή επιδιώκει κάτι άλλο: Να λειτουργήσει ως μαθητεία στην ελευθερία υποστηρίζοντας τον ελεύθερο στοχασμό κάθε γονιού και κάθε παιδαγωγού, και τελικά του παιδιού, βοηθώντας τους να φτάσουν στο κα­ λύτερο, όσο είναι ανθρωπίνως δυνατόν, επειδή το θέλουν και όχι επειδή «έτσι πρέπει, αλλιώς...». Η πιο γόνιμη μαθητεία είναι η μαθητεία της ελευθερίας. Η βασική ιδέα είναι η εξής: Το παιδί περιμένει από τους γονείς του αγάπη. Όχι όμως αγάπη όπως να ’ναι, μιαν αγάπη άτεχνη ή κακότεχνη. Περιμένει μια έντεχνη αγάπη , που προσιδιάζει στη σχέση γονιού-παιδιού. Κι αυτή η έντεχνη αγάπη θα βοη­ θήσει το παιδί στον μακρόχρονο αγώνα του να κατακτήσει τη δική του έντεχνη αυτονομία και να πραγματώσει τη δική του έντεχνη προσωπική λειτουργία . Η τέχνη του γονιού είναι μια σπουδαία όψη της τέχνης του ζην. Και μεταδίδει και στο παιδί την καλή τέχνη του ζην, που και το ίδιο μπορεί να καλλιεργήσει και να μεταδώσει παραπέρα. Κάποιες φορές με ρωτάνε τι θα ήθελα να αλλάξω σ’ αυτό το βιβλίο. Η απάντησή μου είναι ότι θα μπορούσα να προσθέ­ σω ή να αναπτύξω πολλές ακόμα ιδέες. Στα σχέδιά μου είναι, άλλωστε, να το κάνω, με τη μορφή που ταιριάζει καλύτερα σε καθεμιά τους. Υπάρχει ωστόσο ένα σημείο που επανέρχεται στις δημό­ σιες, ιδιωτικές και θεραπευτικές ή συμβουλευτικές συζητή­ σεις μου με τους μεγάλους (θίγεται άλλωστε συνοπτικά και στο βιβλίο). Είναι το ερώτημα: «Και τι κάνουμε τώρα που το

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=