Ταξί

C A R L O S Z A N O N 14 ʹ Ζούζε. Ζούζε. Ζούζε. Σαντίνο. Στον Σαντίνο δεν αρέσει η οδήγηση, αλλά είναι ταξιτζής. Ο θλιμμένος ταξιτζής, ο γυναικάς ταξιτζής, ο καλός ταξιτζής. Ψηλά, από τη βεράντα του πατρικού του, της Οικίας Άσερ * , δεκαπέντε μέτρα πάνω από τον δρόμο Άρκο Ίρις και πάνω από το Γκιναρδό, η Βαρκελώνη μοιάζει μια πόλη απολύτως εφικτή χωρίς τον Γκαουντί, τη Γοτθική Συνοικία, την πασέιτς ** δε Γκρά- σια και το Πλαν Σερδά *** . Απέναντι, υψώνονται οι τρεις καπνοδό- χοι του Σαντ Αδριά, η Σάντα Κoυλόμα, το Heron City, ένα κτίριο μ’ ένα γκράφιτι που φωνάζει «PAU» **** για όλους τους πολέμους... Από την άλλη, η πόλη καταλήγει στον Πύργο Αγκμπάρ, παραδί- δοντας το υπόλοιπο τμήμα της στον λόφο και την εκκλησία των αδελφών Καμίλων ***** , που όταν ήταν μικροί τούς έκαναν εμβόλια και τους έβαζαν να δουν ταινίες – δύο σε ένα: Μπρους Λι και το Αδελφός Ήλιος, Αδελφή Σελήνη . Στο βάθος του ορίζοντα... η θάλασσα. Πάντα εκεί για τον Σα- ντίνο, αλλά όχι μόνο· η γραμμή αυτή είναι χαραγμένη στα βλέφα- * Αναφορά στο διήγημα του Έντγκαρ Άλαν Πόε Η πτώση του οίκου των Άσερ . ** Passeig: λεωφόρος, φαρδύς δρόμος στα καταλανικά. *** Το λεγόμενο Plan Cerdà , που παρουσιάστηκε το 1859 στη Βαρκελώνη από τον αρχιτέκτονα Ιldefons Cerdà, αφορούσε ριζικές πολεοδομικές αλλαγές, ως απόρροια της βιομηχανικής επανάστασης, και στην ουσία αντανακλούσε την προσπάθεια να ακολουθήσει η Βαρκελώνη τα αρχιτεκτονικά «βήματα» των μεγαλύτερων πόλεων της Ευρώπης. **** Pau: η λέξη «ειρήνη» στα καταλανικά. ***** Ο συγγραφέας αναφέρεται στο Τάγμα των Αδελφών Καμίλων. Η εκκλησία των Αδελφών Καμίλων προγραμμάτιζε κινηματογραφικές προβολές, για να προσελκύσει τα αγόρια της περιοχής και να τα κάνει να ενδιαφερθούν για τη θρησκεία. Γι’ αυτό και φρόντιζαν να συνδυάζουν ταινίες δράσης με άλλες θρησκευτικού περιεχομένου, όπως η συγκεκριμένη του Φράνκο Τζεφιρέλι. Τις γιορτές, αν χρειαζόταν να κάνεις ένα εμβόλιο, το έκαναν εκείνοι, δωρεάν.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=