Συνδυάζοντας το παιχνίδι και τη μάθηση στην προσχολική ηλικία

| 47 θεωρία με την πράξη, τη γνώση με τη φαντασία, την επιστήμη με την τέχνη και ούτω καθεξής. Πρέπει να συνδεθούμε με όσα άτομα έχουν αποξενωθεί από το σύνολο. Πρέπει να βρούμε ισορροπία, ώστε όλα τα παιδιά να φτάσουν στο 100% των δυνατοτήτων τους. Αφήστε τα παιδιά να είναι παιδιά Πιστεύω πως για να προστατευτεί το κατεστημένο, το παιχνίδι έχει αποι- κιοποιηθεί και αν θέλουμε να έχουμε έναν πραγματικό διάλογο για την παι- δική ηλικία, το παιχνίδι και την εκπαίδευση, τότε πρέπει να αρχίσουμε να αποκαλύπτουμε την αλήθεια για τις τρέχουσες νόρμες, ώστε να συμπεριλά- βουμε όλα τα παιδιά. Εμείς –οι δάσκαλοι, οι γονείς και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής– πρέπει, στο σύνολό μας, να αφιερώσουμε χρόνο για να σκεφτούμε πώς η βασική εμπειρία του παιχνιδιού στην παιδική ηλικία είναι γεμάτη ανι- σότητες. Οι προκαταλήψεις ως προς τη φυλή, τη θρησκεία, το κοινωνικό φύλο, την ταυτότητα ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων, την αρτιμέλεια και ούτω καθεξής μπορεί να καταστήσει τους χώρους μη ασφαλείς για ορισμένα παιδιά. Οι συνθήκες φτώ- χειας μειώνουν επίσης τη δυνατότητα πρόσβασης των παιδιών σε ασφαλείς χώρους παιχνιδιού και επίσης μειώνουν την πιθανότητα να βιώσουν νέες εμπειρίες. Πρέπει να αποαποικιοποιηθεί η ιδέα του παιχνιδιού ως μια γραμμική ιε- ραρχία από διάφορα επίπεδα και να εκτιμήσουμε όλα τα είδη παιχνιδιού –όχι μόνο κάποιες, εγκεκριμένες βάσει κανόνων, κατηγορίες παιχνιδιού– ως απα- ραίτητα για την ουσιαστική ανάπτυξη του εγκεφάλου και την ευημερία. Η κατηγοριοποίηση του παιχνιδιού (και της μάθησης) κατά ηλικίες και επίπεδα, μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στο πώς παίζουν τα παιδιά, καθώς δημιουρ- γεί μια κανονιστική, γραμμική ιεραρχία που υπονοεί ότι το κοινωνικό παιχνί- δι είναι πιο πολύτιμο από το παράλληλο παιχνίδι, το οποίο όμως θεωρείται πιο πολύτιμο από το ατομικό παιχνίδι. Η Προσέγγιση της Αυθεντικής Μάθη- σης αξιολογεί όλα αυτά τα είδη παιχνιδιού καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής ως φυσικές απαντήσεις για να κατανοήσει, να επεξεργαστεί και να εξερευνήσει τη δεδομένη κατάσταση. Λόγω της κατάστασης ή του τρόπου σκέψης τους,

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=