Συνδυάζοντας το παιχνίδι και τη μάθηση στην προσχολική ηλικία

| 57 έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κρυψώνα ή ως πεδίο προσγείωσης. Τα παιδιά δεν μπορούσαν να πιάσουν τις ίδιες υψηλές ταχύτητες στον νέο χώρο, αλλά δεν ενοχλούσαν πλέον τα παιδιά που ασχολούνταν με τις κατα- σκευές. Περίπου έναν μήνα αργότερα, μεταφέραμε τον καναπέ για άλλη μια φορά. Η ανάγκη των παιδιών να προσγειώνονται στον καναπέ ικανοποιήθη- κε και τώρα χρειάζονταν ένα άνετο μέρος για να καθίσουν να διαβάσουν ένα βιβλίο. Ο καναπές βρέθηκε σε ένα μικρό δωμάτιο περιτριγυρισμένος από βιβλία και μικρές φιγούρες για την αφήγηση. Αυτές δεν ήταν μεγάλες μετατροπές στο οικοσύστημα του παιχνιδιού, αλλά μικρές προσαρμογές που κάναμε έτσι ώστε το περιβάλλον να δίνει ελευθερία για να παίζουν όλα τα παιδιά και όχι μόνο εκείνα για τα οποία σχεδιάστηκε εξαρχής ο χώρος. Όταν παρατηρήσαμε ότι οι ανάγκες του παι- χνιδιού άλλαξαν, ανταποκριθήκαμε εξασφαλίζοντας ότι θα μπορούσαν να συνεχιστούν όλα τα είδη παιχνιδιού και όχι μόνο ένα. Συμπληρώσαμε επίσης αυτό το παιχνίδι σε εσωτερικό χώρο με το αντίστοιχο υπαίθριο παιχνίδι, έτσι ώστε τα παιδιά να μπορούν να επιτύχουν τις ταχύτητες που επιθυμούσαν και την αίσθηση της πτήσης και της ανώμαλης προσγείωσης που επιζητούσαν. Ο σχεδιασμός του εξωτερικού περιβάλλοντος είναι εξίσου σημαντικός με τον σχεδιασμό του εσωτερικού. Ο εξωτερικός χώρος δεν εμφανίζεται ως κενός χώρος για «εξωτερικό παιχνίδι», αλλά ως αναπόσπαστο μέρος του οικοσυ- στήματος του παιχνιδιού (Axelsson 2019a).

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=