Συνδυάζοντας το παιχνίδι και τη μάθηση στην προσχολική ηλικία

54 | Συνδυάζοντας το παιχνίδι και τη μάθηση στην προσχολική ηλικία Αυτές οι επτά αρχές ταιριάζουν με την Προσέγγιση της Αυθεντικής Μάθη- σης καθώς παρέχουν έναν ολιστικό τρόπο ώστε * να αναστοχαστούμε σχετικά με το παιχνίδι και τη μάθηση, * να αλληλεπιδρούμε με τα παιδιά και να είμαστε ανοιχτοί σε καθημερινές εξερευνήσεις, * να φανταστούμε μια καλύτερη κοινότητα παιχνιδιού και μάθησης, * να μάθουμε σχετικά με τον αντίκτυπο των ενηλίκων στο οικοσύστημα του παιχνιδιού, * να κατανοήσουμε τη σχέση μεταξύ παιχνιδιού, μάθησης, διδασκαλίας και κατανόησης, και * να εκτιμήσουμε τον πλούτο της πολυπλοκότητας του παιχνιδιού. Το οικοσύστημα του παιχνιδιού Το παιχνίδι δεν υπάρχει απομονωμένο μέσα σε μια δική του φούσκα. Επη- ρεάζεται, εμπνέεται αλλά και περιορίζεται από το πλαίσιο στο εσωτερικό του οποίου βρίσκεται. Δεν είναι απλό, ούτε ελέγχεται εύκολα χωρίς να σταματήσει το παιχνίδι, καθώς υπάρχουν πάρα πολλές μεταβλητές, ξεκινώντας από το πλαίσιο. Το πλαίσιό σας είναι το περιβάλλον στο οποίο εργάζεστε – είτε πρόκειται για βρεφονηπιακό σταθμό είτε για το σπίτι ως χώρο φύλαξης παιδιών ή για οποιονδήποτε άλλο χώρο στον οποίο αλληλεπιδράτε με τα παιδιά. Υπάρχουν πολιτικές που πρέπει να ακολουθηθούν και μια προϋπάρχουσα κουλτούρα που συνδέεται με το πλαίσιο του χώρου –το προάστιο, τη γειτονιά, την πόλη–, το καθένα έχει τον δικό του αντίκτυπο στο * πώς ερμηνεύονται οι λέξεις, * πώς αντιλαμβανόμαστε τα παιδιά και το παιχνίδι, πώς τα αξιολογούμε, και * ποιες νόρμες υπάρχουν μέσα στην κοινότητα.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=