Συνδυάζοντας το παιχνίδι και τη μάθηση στην προσχολική ηλικία

| 51 για τη σημασία να βρούμε φρέσκο χιόνι. Ψάχνουμε ενεργά μαζί για το χιόνι που θα είναι πιθανότατα ασφαλές, έτσι ώστε να μη φάνε, κατά λάθος, το λάθος είδος χιονιού. Επίσης, αν δεν υπάρχει καθαρό ή ασφαλές χιόνι για κατανάλω- ση, παγώνω το νερό σε δοχεία, σε διάφορα μεγέθη και σχήματα, για να γλείψουν, να πιπιλίσουν και να τρίψουν τον πάγο ώστε να δώσει μια υφή χιονιού. Η εξερεύνηση μέσω του στόματος είναι χρονικά από τις πρώτες μεθόδους που χρησιμοποιούμε για να κατανοήσουμε τον κόσμο. Τα μικρά παιδιά έχουν τους περισσότερους αισθητηριακούς υποδοχείς στο στόμα τους και κυριολεκτικά αποκτούν γνώση μέσω του στόματός τους. Οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να παραβλέψουν τη σημασία του να παρέχουν αυτό το είδος των αισθητηριακών εμπειριών. Όλα αυτά συνηγορούν στο ότι όταν δεν κάνουμε την κοινωνία ή το σχολείο ασφαλή ή δεν δίνουμε επαρκή χρόνο για αυτόνομο παιχνίδι, τότε αναπόφευ- κτα τοποθετούμε ορισμένα παιδιά σε μειονεκτική θέση. Πρέπει να επανεξετά- σουμε τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούμε χώρους παιχνιδιού και μάθησης, έτσι ώστε όλα τα παιδιά να αισθάνονται ευπρόσδεκτα, πολύτιμα και ασφαλή και ως κοινωνία πρέπει να διασφαλίσουμε ότι αυτό εκτείνεται πέρα από τους τοίχους ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος. Δεν θα πρέπει να είναι ευθύνη μόνο των εκπαιδευτικών και των σχολείων να παρέχουν ασφαλή μέρη όπου όλα τα παιδιά αισθάνονται πως αξίζουν το ίδιο και όπου το αυτόνομο παιχνίδι είναι προσβάσιμο. Μια παγκόσμια θεώρηση του παιχνιδιού Στην Παιχνιδαγωγή (Playwork), το παιχνίδι ορίζεται ως μια διαδικασία που επιλέγεται ελεύθερα, κατευθύνεται εξατομικευμένα και έχει εγγενή κίνητρα. Δηλαδή τα παιδιά και οι νέοι καθορίζουν και ελέγχουν το περιεχόμενο και τον σκοπό του παιχνιδιού τους, ακολουθώντας τα δικά τους ένστικτα, ιδέες και ενδιαφέροντα, με τον δικό τους τρόπο για τους δικούς τους λόγους. (Play Wales 2015) Αν και πρόκειται για έναν πολύ στενό ορισμό, η διατύπωση ακόμη και ενός πρόχειρου ορισμού είναι σημαντική, ώστε να μπορείτε να επικοινωνείτε με

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=