Σου γράφω από την κοιλιά του κτήνους
Μ Ι Ν Ω Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ 24 κάτοχοι παλιών τίτλων ευγενείας, δημιουργοί νεοσύστα των οικονομικών κολοσσών, αυθεντικοί αριστοκράτες και βιαστικοί νεόπλουτοι – ο κύκλος άνοιγε και έκλεινε συνεχώς κατά βούληση. Θα μπορούσε να είναι ένα φαντασμαγορικό σύγ χρονο παραμύθι, απ’ αυτά που καμιά φορά καταφέρ νουν να επιβληθούν και να υπερπηδήσουν τα απαγο ρευτικά κάγκελα της πραγματικότητας. Διαψεύδοντας όλες τις δυσοίωνες προβλέψεις των κάθε λογής παρα τρεχάμενων, το ζευγάρι φάνηκε να αποκτά και να δια τηρεί μια ισορροπία που αντιστεκόταν ακόμα και στη φθορά του χρόνου. Πίσω από την πλάτη τους, οι κακές γλώσσες ψιθύρι ζαν πως έλειπε ένα ακόμα βασικό στοιχείο για την ολο κλήρωση του παραμυθιού. Κάπου είχε χαθεί η τελευταία πολύχρωμη πινελιά, αυτή που αλλάζει το παιχνίδι: Το ζευγάρι δεν ευτύχησε να αποκτήσει απογόνους. Ίσως να έφταιγε η μεγάλη ηλικία του Όσκαρ, ίσως κάτι άλλο, βαθύτερο. Δεν κοινολογούνται αυτά. Ζήλευαν οι κακές γλώσσες; Φυσικά. Και πολύ μάλιστα. Ο φθόνος και η απληστία αποτελούν αρχαίες έννοιες και βασικές συν θηματικές λέξεις, χωρίς τις οποίες καμία ανθρώπινη κοινωνία δεν έχει κατορθώσει να αρθρωθεί και πολύ περισσότερο να κατανοηθεί. Το 1995, όταν ο Όσκαρ πέθανε, η χήρα απέμεινε ξαφ νικά να περιφέρεται μόνη της μέσα σε εκείνο το ατελείω το, ολόλευκο ρετιρέ. Ήταν μόλις σαράντα οκτώ χρονών, στιλάτη, ξανθή, όμορφη, μ᾿ ένα χαμόγελο που αμέσως
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=