18 3 Γτιωαντίδεείξνιαοιτσήητμωανν;τική η καλλιέργεια Οι δεξιότητες αποτελούν μέρος της προσωπικότητάς μας. Είναι πολύ σημαντικό ένα παιδί να είναι εφοδιασμένο με δεξιότητες που θα το βοηθούν να εντάσσεται ομαλά στον περιβάλλοντα χώρο του και σε κάθε επόμενο απαιτητικό στάδιο. Το παιδί μας προετοιμάζεται να γίνει πια μέλος μιας μεγαλύτερης σχολικής κοινότητας και σίγουρα θα μάθει πολλά ενδιαφέροντα πράγματα, ενώ ταυτόχρονα θα αναπτύξει πολλαπλές δεξιότητες. Δεν πρέπει, όμως, να ξεχνάμε πως τα βασικότερα ερεθίσματα τα λαμβάνει από το σπίτι του και τα άτομα που συναναστρέφεται. Είναι αρκετά μεγάλο ώστε να έχει δομήσει κάποια ενδιαφέροντα και να συμμετέχει ενεργά σε ποικίλες δραστηριότητες εντός και εκτός σπιτιού, κάτι που αναμφίβολα απολαμβάνουμε. Ο ρόλος μας είναι να είμαστε κοντά του ώστε να δημιουργήσουμε τις συνθήκες στις οποίες θα μπορέσει να αναπτυχθεί γνωστικά, συναισθηματικά και κοινωνικά, αλλά και να καλλιεργηθεί ως προσωπικότητα. Κάθε δεξιότητα χρειάζεται χρόνο για να κατακτηθεί και πολλές από τις δεξιότητες που αναπτύσσουμε ως παιδιά θα τις καλλιεργούμε καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Για παράδειγμα, η επιμονή στην προσπάθεια είναι μία σημαντική δεξιότητα. Φυσικά, το ποσοστό επιμονής ενός παιδιού της Α’ τάξης απέχει από εκείνο ενός τελειόφοιτου φοιτητή. Είναι, όμως, η ίδια δεξιότητα. Σήμερα πλέον, πολλοί ειδικοί ονομάζουν πολλές από αυτές τις δεξιότητες soft skills, οι οποίες έρχονται σε αντιδιαστολή με τα hard skills, τα οποία είναι οι σπουδές. Η κατάκτηση μιας δεξιότητας εκτός από χρόνο χρειάζεται και τη δική μας ουσιαστική εμπλοκή. Χρειάζεται να την αναγνωρίσουμε ως σημαντική και να στηρίξουμε το παιδί μας στην κατάκτησή της, πάντα, όμως, ανάλογα με την ηλικία του. Αν γνωρίζουμε τον τρόπο, μπορούμε να σχεδιάσουμε τα βήματά μας. Άλλοτε θα χρειαστεί να του δείξουμε εμείς τι πρέπει να κάνει και άλλοτε το παράδειγμά μας είναι αυτό που θα το ωθήσει να μας μιμηθεί. Θα
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=