Έντγκαρ Άλαν Πόε
Ε Ν Τ Γ Κ Α Ρ Α Λ Α Ν Π Ο Ε 28 τιμόρη, στην οδό Γουίλκς της συνοικίας Φελς Πόιντ, όπου μοιραζόταν τα στενόχωρα δωμάτια με τον φιλάσθενο αδελφό του Χένρι, την έφηβη εξαδέλφη του Βιρτζίνια και την κατάκοιτη γιαγιά τους. Η Μαρία Κλεμ κατάφερνε να συντηρεί το νοικοκυριό της και να φροντίζει τους δικούς της χάρη στο πείσμα και στην αξιοσύνη της. Ο άγγλος συγγραφέας Τό μας Μέιν Ριντ, ο οποίος θα απολάμβανε χρόνια αργότερα τη φιλοξενία της, χαρακτήρισε την κυρία Κλεμ ως «μια από εκείνες τις σπουδαίες αμερικανίδες μάνες – σαν κι αυτές που υπήρχαν τον καιρό που αναγκά ζονταν να υπερασπιστούν τα σπίτια τους χύνοντας μολύβι για σφαίρες σε κατακόκκινα από τη φωτιά τηγάνια και γεμίζοντας τα όπλα προς χά ριν των γιων και των συζύγων τους που θα τα χειρίζονταν». 6 Η μητέρα της Μαρίας Κλεμ, η Ελίζαμπεθ Κέιρνες Πόε, λάμβανε ένα ταπεινό ετήσιο επίδομα μετά τον θάνατο του συζύγου της, του επανα στάτη πατριώτηΝτέιβιντ Πόε, το οποίο και αποτελούσε την κύρια πηγή εισοδήματος της οικογένειας. Επιθυμώντας εναγωνίως να συνεισφέ ρει στα έξοδα του σπιτιού και ανυπομονώντας ναακολουθήσει τη λογο τεχνική του κλίση, ο Πόε έγραψε αρκετά διηγήματα για τον διαγωνισμό του Courier . Θεωρούσε ότι, όσο περισσότερες ιστορίες υπέβαλλε, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες είχε να βραβευθεί. Με την εκπνοή της προ θεσμίας, την 1 η Δεκεμβρίου του 1831, διαπιστώθηκε ότι οι συμμετέχο ντες είχαν υποβάλει περισσότερες από ογδόντα ιστορίες, τις οποίες ο αρχισυντάκτης είχε βρει σε γενικές γραμμές «εντυπωσιακές, ενδιαφέ ρουσες και καλογραμμένες». 7 Μολονότι η αμοιβή που πρόσφερε το Courier φαινόταν ιδιαίτερα γενναιόδωρη και η επιθυμία του εκδότη να ενθαρρύνει την αμερικανι κή λογοτεχνία ειλικρινής, ένας διαγωνισμός παρείχε στους εκδότες και ένα σημαντικό παράπλευρο όφελος: Τους εφοδίαζε με πρωτότυπο υλι κό, χωρίς να χρειαστεί να πληρώσουν τους συγγραφείς. Τα υποβληθέ ντα κείμενααποτελούσαν ιδιοκτησία του περιοδικού, το οποίομπορού
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=