Πύρινη θύελλα (Οι περιπέτειες του νεαρού Σέρλοκ Χομλς)
19 ρή ήταν αυτή η ιδέα. «Και εξακολουθεί να λειτουργεί ως μουσική;» «Φυσικά. Ο Μπαχ ήταν ένας κορυφαίος συνθέτης. Τα μαθηματικά του τεχνάσματα δεν αφαιρούν τίποτα από τη μουσική – αντίθετα, της προσθέτουν». Ο Στόουν χαμογέ λασε, συνειδητοποιώντας ότι επιτέλους είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον του Σέρλοκ. «Δεν είμαι σε καμία περίπτωση ειδικός επί του Μπαχ, αλλά έχω ακούσει ότι υπάρχει ένα άλλο κομμάτι του το οποίο είναι δομημένο πάνω σε κά ποιου είδους μαθηματική ακολουθία, όπου ο κάθε αριθ μός οδηγεί στον επόμενο με βάση κάποιον κανόνα – έχει ένα ιταλικό όνομα 5 . Ας ξαναδοκιμάσουμε τώρα τον Μό τσαρτ, αλλά αυτή τη φορά θέλω καθώς παίζεις να ανακα λέσεις τον θαυμασμό σου, τα συναισθήματά σου για αυτά που μόλις άκουσες. Θυμήσου τα και άσ’ τα να καθοδηγή σουν τα δάχτυλά σου». Ο Σέρλοκ σήκωσε πάλι το βιολί στον ώμο του, τοποθε τώντας το ανάμεσα στο πιγούνι και την κλείδα του. Άφησε τα δάχτυλα του αριστερού του χεριού να βρουν τις χορδές πάνω στον λαιμό του οργάνου. Ένιωθε πόσο είχαν σκλη ρύνει τα ακροδάχτυλά του υπό την αμείλικτη διδασκαλία του Στόουν. Σήκωσε το δοξάρι και το κράτησε στον αέρα πάνω από τις χορδές. 5 Αναφέρεται στην Ακολουθία Fibonacci (Φιμπονάτσι), η οποία έχει εντοπιστεί σε τουλάχιστον τρία έργα του Μπαχ, αλλά είναι ασαφές σε ποιο κομμάτι αναφέρεται, πολλώ δε μάλλον το κατά πόσο αυτό ήταν γνωστό εκείνη την εποχή ή το πώς είναι δυνατόν να γνωρίζει ο Στόουν τόσο πολλά για μαθηματικά.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=