Πύρινη θύελλα (Οι περιπέτειες του νεαρού Σέρλοκ Χομλς)

18 σαν να μην την έχει ξαναδεί ποτέ και να έχει την ίδια αγωνία με το κοινό για το τι γίνεται παρακάτω. Έτσι πρέπει να παί­ ζεις μουσική – σαν να μην έχεις ξανακούσει ποτέ το εκάστο­ τε κομμάτι». Έκανε μια παύση και μόρφασε. «Με την καλή έννοια, θέλω να πω. Το πρόβλημα είναι ότι εσύ παίζεις σαν να μην έχεις ξανακούσει ποτέ το κομμάτι και να προσπα­ θείς να το κατανοήσεις την ίδια ώρα που το παίζεις». Ο Σέρλοκ σκέφτηκε πως έτσι ακριβώς είχαν τα πράγ­ ματα. «Μήπως πρέπει να τα παρατήσω;» ρώτησε. «Ποτέ να μην τα παρατάς» ανταπάντησε όλο ένταση ο Στόουν. « Ποτέ και σε τίποτα ». Πέρασε πάλι το χέρι μέσα από τα μακριά μαλλιά του. «Ίσως είναι λάθος η προσέγγισή μου. Ας δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό. Εσύ λοιπόν αντι­ μετωπίζεις τη μουσική σαν άσκηση μαθηματικών – οπότε ας μιλήσουμε για μουσικούς που βάζουν μαθηματικά στη μουσική τους». «Υπάρχουν;» ρώτησε γεμάτος αμφιβολία ο Σέρλοκ. Ο Στόουν το σκέφτηκε για μια στιγμή. «Για να δούμε. Ο Γιόχαν ΣεμπάστιανΜπαχ συνήθιζε να βάζει μαθηματικούς κώδικες και τεχνάσματα στις μελωδίες του. Αν μελετήσεις την παρτιτούρα της Μουσικής Προσφοράς του, θα βρεις μέσα κομμάτια που είναι συμμετρικά – η πρώτη νότα και η τε­ λευταία είναι ίδιες, η δεύτερη και η προτελευταία επίσης και ούτω καθεξής, ακριβώς μέχρι τη μέση του κομματιού 4 ». «Ωωω». Ο Σέρλοκ έμεινε έκθαμβος από το πόσο τολμη­ 4 Συγκεκριμένα στους κανόνες 8 και 9 του κομματιού.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=