Πύρινη θύελλα (Οι περιπέτειες του νεαρού Σέρλοκ Χομλς)

16 Τέσσερις χορδές! Το βιολί είχε μόνο τέσσερις χορδές! Πόσο δύσκολο μπορούσε να είναι; «Το πρόβλημα» είπε ξαφνικά ο Στόουν, γυρνώντας και καρφώνοντας με το βλέμμα του τον Σέρλοκ, «είναι ότι παί­ ζεις τις νότες και όχι τη μελωδία». «Αυτό που λες δε βγάζει κανένα νόημα» ανταπάντησε ο Σέρλοκ. «Αντιθέτως, αυτό είναι όλο το νόημα». Ο Στόουν ανα­ στέναξε. «Τα δέντρα δεν είναι το δάσος. Το δάσος είναι όλα τα δέντρα στο σύνολό τους, μαζί με τους θάμνους, τα ζώα, τα πουλιά, ακόμα και τον αέρα. Αν τα αφαιρέσεις όλα αυτά, το μόνο που απομένει είναι γυμνό ξύλο – ούτε αίσθη­ ση ούτε ατμόσφαιρα ». «Από πού πηγάζει λοιπόν η αίσθηση της μουσικής;» ρώ­ τησε με παράπονο ο Σέρλοκ. «Όχι πάντως από τις νότες». «Μα οι νότες είναι το μόνο πράγμα που είναι γραμμένο στο χαρτί!» διαμαρτυρήθηκε ο Σέρλοκ. «Πρόσθεσε λοιπόν κάτι δικό σου – πρόσθεσε λίγο συ­ ναίσθημα». « Πώς όμως;» Ο Στόουν κούνησε το κεφάλι του. «Το κλειδί είναι οι παύσεις. Ένας δισταγμός, μια μικρή έμφαση, η ελαφριά επιτάχυνση και επιβράδυνση. Σε αυτά βρίσκεται η αίσθηση της μουσικής». Ο Σέρλοκ έδειξε την παρτιτούρα στο αναλόγιο. «Μα τίποτε από αυτά δεν είναι γραμμένο εκεί! Αν ο συνθέτης

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=