Ο τρόπος που μαθαίνουμε

7 ΠΕΡΙΕΧOΜΕΝΑ ΣΧΗΜΑΤA �������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������10 ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11 ΠΡΟΛΟΓΟΣ �����������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������15 Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19 1.1 Tι είναι μάθηση;. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19 1.2 Ένας ορισμός της μάθησης. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21 1.3 Η δομή του βιβλίου. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 1.4 Σύνοψη . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23 Κεφάλαιο 2 Η βάση της κατανόησης της μάθησης . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 2.1 Οι διάφορες πηγές κατανόησης της μάθησης. . . . . . . . . . . . 25 2.2 Μάθηση και ψυχολογία. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27 2.3 Μάθηση, βιολογία και το σώμα. . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 2.4 Μάθηση και λειτουργίες του εγκεφάλου. . . . . . . . . . . . . . 32 2.5 Ασυνείδητη μάθηση και άρρητη γνώση. . . . . . . . . . . . . . .37 2.6 Mάθηση και κοινωνία . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .40 2.7 Σύνοψη . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42 Κεφάλαιο 3 Οι διεργασίες και οι διαστάσεις της μάθησης . . . . . . . . . . . . . . 43 3.1 Οι διεργασίες αλληλεπίδρασης και απόκτησης (πρόσληψης). . . . . .43 3.2 Οι τρεις διαστάσεις της μάθησης . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 3.3 Σύνοψη . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .50 Κεφάλαιο 4 Διαφορετικοί τύποι μάθησης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 4.1 Τυπολογίες μάθησης . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 4.2 Η θεωρία του Piaget για την κατανόηση της μάθησης . . . . . . . . .57 4.3 Συσσωρευτική μάθηση. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .61 4.4 Αφομοιωτική μάθηση. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 4.5 Προσαρμοστική μάθηση . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .64 4.6 Μετασχηματίζουσα μάθηση . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 4.7 Συσχετίσεις και δυνατότητες μεταβίβασης . . . . . . . . . . . . . 71 4.8 Σύνοψη . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .73 Κεφάλαιο 5 Η διάσταση περιεχομένου της μάθησης . . . . . . . . . . . . . . . . 74 5.1 Διαφορετικοί τύποι περιεχομένου της μάθησης. . . . . . . . . . . 74 5.2 Ο κύκλος μάθησης του Kolb . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76 5.3 Από τη θεωρία της δραστηριότητας στην πολιτισμική ψυχολογία. . . . 80

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=