Ο φαντομάς

13 2 Ή ταν σχεδόν μεσάνυχτα στο αεροδρόμιο του Όσλο στο Γκαρντεμούεν, όταν η πτήση SK-459 από την Μπανγκόκ προσέγγισε την προκαθορισμένη της θέση στη θύρα 46 . Ο κυ- βερνήτης Τουρ Σουλτς τράβηξε το φρένο και σταμάτησε το Airbus 340 , σβήνοντας κατόπιν την παροχή καυσίμου. Ο με- ταλλικός βόμβος των μηχανών έσβησε κι έγινε ένα καλοπρο- αίρετο γουργουρητό πριν πάψει εντελώς. Ο Τουρ Σουλτς κα- τέγραψε αυτομάτως την ώρα: τρία λεπτά και σαράντα δευτε- ρόλεπτα μετά την προσγείωση, δώδεκα ολόκληρα λεπτά πριν από την προγραμματισμένη ώρα άφιξης του αεροσκάφους. Μαζί με τον συγκυβερνήτη του άρχισαν να κάνουν τον τελικό έλεγχο πριν από το shutdown, αφού το αεροπλάνο θα έμενε παρκαρισμένο όλο το βράδυ, μαζί με το φορτίο του. Κοίταξε στον φάκελο που περιείχε το ημερολογιακό αρχείο του αερο- σκάφους. Σεπτέμβριος 2011 . Στην Μπανγκόκ ήταν ακόμη η εποχή των μουσώνων και τα πάντα άχνιζαν από τη ζέστη. Ο Τουρ Σουλτς είχε πεθυμήσει να γυρίσει σπίτι του, στα δροσε- ρά βράδια των πρώτων ημερών του φθινοπώρου. Δεν υπήρχε ωραιότερο μέρος στον κόσμο από το Όσλο τον Σεπτέμβριο. Συμπλήρωσε το έντυπο για τα εναπομείναντα καύσιμα. Τον λογαριασμό των καυσίμων. Στο παρελθόν είχε κληθεί να δώ- σει εξηγήσεις για πτήσεις από το Άμστερνταμ ή τη Μαδρίτη απ’ όπου είχε πετάξει με μεγαλύτερη ταχύτητα απ’ ό,τι ήταν

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=