Όλα για την αγάπη

b e l l h o o k s 50 Μπορούμε να διαδώσουμε αυτόν τον ορισμό αναφέροντάς τον στις καθημερινές μας συζητήσεις, όχι μόνο όταν μιλά- με με άλλους ενήλικες, αλλά και όταν μιλάμε με παιδιά και εφήβους. Όταν προβάλλουμε αντίσταση σε παραπλανητι- κές παραδοχές που αρνούνται κάθε ορισμό της αγάπης, αντιπροτείνοντας λειτουργικούς, χρήσιμους ορισμούς, δημιουργούμε ήδη ένα πλαίσιο όπου η αγάπη μπορεί να αρχίσει να ανθίζει. Ορισμένοι έχουν ενστάσεις με τον ορισμό τουΠεκ επει- δή χρησιμοποιεί τη λέξη «πνευματική». Αναφέρεται σε εκείνη τηδιάσταση τουπυρήνα της ύπαρξής μας όπου νους, σώμα και πνεύμα είναι ένα. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς πιστός κάποιος θρησκείας για να υιοθετεί την ιδέα πως υπάρχει μια κινητήρια αρχή στον εαυτό – μια ζωτική δύνα- μη (κάποιοι το ονομάζουμε ψυχή), η οποία όταν έχει λάβει τη φροντίδα που χρειάζεται ενισχύει την ικανότητά μας να πετύχουμε την αυτοπραγμάτωσή μας και να ζούμε σε κοι- νωνία με τον κόσμο γύρω μας. Όταν ταυτίζουμε εξαρχής την αγάπηπερισσότερο με την πράξηπαράμε το συναίσθημα, αναλαμβάνουμε αυτομάτως την υπαιτιότητα και την ευθύνη. Πολύ συχνά μαθαίνουμε ότι δεν έχουμε κανέναν έλεγχο στα «συναισθήματά» μας. Κι όμως, οι περισσότεροι παραδεχόμαστε ότι επιλέγουμε τις πράξεις μας, ότι η πρόθεση και η βούληση καθορίζουν τι κάνουμε. Δεχόμαστε επίσης ότι οι πράξεις μας έχουν συνέπειες. Το νασκεφτόμαστε ότι οι πράξεις διαμορφώνουν τα συναισθήματά μας είναι ένας τρόπος να ξεφύγουμε από συμβατικά αποδεκτές αντιλήψεις όπως ότι οι γονείς αγα-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=