Όλα για την αγάπη

b e l l h o o k s 26 τισμικής παραγωγής όσο και στην καθημερινή ζωή. Η αντρική φαντασίωση γίνεται αντιληπτή ως κάτι που μπορεί να δημιουργήσει την πραγματικότητα, ενώ η γυναικεία φαντασίωση θεωρείται απλώς φυγή από αυτήν. Κι έτσι, το αισθηματικό μυθιστόρημα παραμένει το μόνο πεδίο στο οποίο οι γυναίκες μιλούν για την αγάπη με κάποιο κύρος. Ωστόσο, κάθε φορά που οι άντρες οικειοποιούνται το είδος του αισθηματικούμυθιστορήματος, το έργο τους επαινείται πολύ περισσότερο από των γυναικών. Ένα βιβλίο όπως Οι γέφυρες του Μάντισον είναι το πιο αντιπροσωπευτικό παρά- δειγμα. Αν μια γυναίκα είχε υπογράψει αυτή τη συναισθη- ματική, επιφανειακή ιστορία αγάπης (που είχε, βέβαια, τις ωραίες της στιγμές) δεν θα είχε καταφέρει ποτέ να σημει- ώσει τόσο μεγάλη εμπορική επιτυχία, υπερβαίνοντας τους περιορισμούς του είδους. Φυσικά, το κοινό που καταναλώνει βιβλία για την αγάπη είναι κατά βάση γυναικείο. Ο σεξισμός των αντρών δεν αρκεί ωστόσο για να εξηγήσει την έλλειψη περισσότερων βιβλίων από και για την αγάπη από γυναίκες. Οι γυναίκες απ’ ό,τι φαίνεται είναι πρόθυμες, ακόμα και ανυπόμονες, να ακούσουν τι έχουν να πουν οι άντρες για την αγάπη. Η γυναικεία σεξιστική σκέψη ενδέχεται να κάνει μια γυναίκα να πιστέψει ότι ξέρει ήδη τι θα πει μια άλλη γυναίκα. Μια τέτοια αναγνώστρια ενδέχεται να νιώθει πως έχει να μάθει πολύ περισσότερα διαβάζοντας, τι έχουν να πουν οι άντρες επί του θέματος. Όταν ήμουν πιο νέα, διάβαζα βιβλία για την αγάπη και δεν λάμβανα ποτέ υπόψη το φύλο του συγγραφέα. Αποφα-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=