Όλα για την αγάπη

Ό λ α γ ι α τ η ν α γ ά π η 25 «Το μοιρολόι της γυναίκας», αφορούσε την απώλεια ενός αγαπημένου προσώπου και την άρνηση της γυναίκας να επιτρέψει στον θάνατο να καταστρέψει τις αναμνήσεις της. Ο στοχασμός για τον θάνατο αποτελούσε ανέκαθεν θέμα που με οδηγούσε στην αγάπη. Δεν είναι τυχαίο ότι ξεκίνη- σα να σκέφτομαι συχνότερα τη σημασία της αγάπης όσο ερχόμουν αντιμέτωπη με τον θάνατο πολλών φίλων, συ- ντρόφων και γνωστών, πολλοί εκ των οποίων είχαν πεθάνει ξαφνικά όταν ήταν νέοι. Όταν πλησίαζα στα σαράντα και με έζωσε εκείνος ο φόβος για τον καρκίνο, τόσο συνηθι- σμένος στις ζωές των γυναικών που έχει καταντήσει πια ρουτίνα, η πρώτη μου σκέψη όσο περίμενα τα αποτελέσμα- τα ήταν ότι δεν ήμουν έτοιμη να πεθάνω, γιατί δεν είχα βρει ακόμη την αγάπη που αναζητούσε η καρδιά μου. Λίγο καιρό μετά από αυτή την κρίση, πέρασα μια σοβα- ρή ασθένεια που απείλησε τη ζωή μου. Αντιμέτωπη με την πιθανότητα του θανάτου, άρχισα να σκέφτομαι ασταμάτη- τα τη σημασία της αγάπης στη ζωή μου και στη σύγχρονη κουλτούρα. Ως κριτικός της κουλτούρας είχα την ευκαιρία να παρακολουθώ διαρκώς όλα όσα τα μέσα μαζικής ενη- μέρωσης, ιδιαίτερα οι ταινίες και τα περιοδικά, μας λένε για την αγάπη. Κατά βάση υποστηρίζουν ότι όλοι θέλουμε αγάπη, όμως παραμένουμε σε απόλυτη σύγχυση όσον αφο- ρά την πρακτική της αγάπης στην καθημερινότητά μας. Στην ποπ κουλτούρα η αγάπη αποτελεί πάντα το υλικό της φαντασίωσης. Ίσως για αυτό οι άντρες έχουν διατυπώσει τις περισσότερες θεωρίες για την αγάπη. Η φαντασίωση υπήρξε κατεξοχήν δικό τους πεδίο, τόσο σε σφαίρα πολι-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=