Όλα για την αγάπη

b e l l h o o k s 24 φής οι ποιητές που καταπιάνονταν με την ερωτική ποίηση ήταν πάντοτε άντρες. Για παράδειγμα, ο σύντροφος τον οποίο χώρισα έπειτα από πολλά χρόνια σχέσης, με προσέγ- γισε για πρώτη φορά αφιερώνοντάς μου ένα ερωτικό ποίη- μα. Δεν ήταν ποτέ συναισθηματικά διαθέσιμος και δεν τον ενδιέφερε καθόλου η αγάπη είτε ως θέμα συζήτησης είτε ως καθημερινή πρακτική, όμως ήταν απολύτως πεπεισμέ- νος ότι είχε κάτι πάρα πολύ σημαντικό να δηλώσει επί του θέματος. Εγώ, από την άλλη, θεωρούσα ότι όλες οι ενήλικες απόπειρές μου να γράψω ερωτικά ποιήματα ήταν γλυκανά- λατες και αξιολύπητες. Οι λέξεις με πρόδιδαν όταν προ- σπαθούσα να γράψω για την αγάπη. Οι σκέψεις μου μου φαίνονταν υπερβολικά συναισθηματικές, χαζές και επιφα- νειακές. Όταν έγραφα ποίηση στην εφηβεία μου, ένιωθα εκείνη την αυτοπεποίθηση που θα εντόπιζα κατά την ενή- λικη ζωή μου αποκλειστικά στο έργο αντρών συγγραφέων. Όταν πρωτοξεκίνησα να γράφω ποίηση στην εφηβεία μου, θεωρούσα ότι η αγάπη ήταν το μοναδικό θέμα, το πιο ση- μαντικό πάθος. Και τελικά, το πρώτο ποίημα που δημο- σίευσα, δώδεκα χρονών, λεγόταν «μια ματιά στην αγάπη». Μεγαλώνοντας, περνώντας από την εφηβεία στην ενήλικη ζωή, έμαθα ότι οι γυναίκες δεν είχαν τίποτα σημαντικό να πουν στον κόσμο σχετικά με την αγάπη. Προτίμησα ως θέμα τον θάνατο. Κανείς γύρω μου, ούτε καθηγητές ούτε φοιτητές, δεν αμφισβητούσε την ικανότη- τα μιας γυναίκας να σκέφτεται και να γράφει σοβαρά για τον θάνατο. Όλα τα ποιήματα στο πρώτο μου βιβλίο αφο- ρούσαν τον θάνατο.Μάλιστα, τοπρώτοποίημα τουβιβλίου,

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=