Όλα ανάποδα

διαβάζω ιστορίες Πολυχρόνης Κουτσάκης Εικόνες: Αποστόλης Ιωάννου Όλα ανάποδα

Πρώτη έκδοση Οκτώβριος 2025 KEIMENO Πολυχρόνης Κουτσάκης EIKONEΣ Αποστόλης Ιωάννου ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ Θοδωρής Τσώλης ΣΕΛΙΔΟΠΟΙΗΣΗ Γιώτα Μπόμπου ΜΑΚΕΤΑ ΕΞΩΦΥΛΛOΥ Ρεντουάν Αμζλάν ISBN 978-618-03-4598-8 ΒOΗΘ. ΚΩΔ. ΜΗΧ/ΣΗΣ 84598 Κ.Ε.Π. 6435, Κ.Π. 22164 © 2025, Εκδόσεις ΜΕΤAΙΧΜΙO και Πολυχρόνης Κουτσάκης Εκδόσεις ΜΕΤΑ Ι ΧΜΙ Ο Ιπποκράτους 118, 114 72 Αθήνα τηλ.: 211 3003500 metaixmio.gr • [email protected] Κεντρική διάθεση Ασκληπιού 18, 106 80 Αθήνα τηλ.: 210 3647433 Bιβλιοπωλεία ΜΕΤAΙΧΜΙO Aσκληπιού 18, 106 80 Aθήνα τηλ.: 210 3647433 Πολυχώρος, Ιπποκράτους 118, 114 72 Αθήνα τηλ.: 211 3003580, fax: 211 3003581 Μ Ε Τ A Ι Χ Μ Ι O π α ι δ ι κ ό

ιαβάζω ιστορίες δ Όλα ανάποδα Πολυχρόνης Κουτσάκης Εικόνες: Αποστόλης Ιωάννου

Για τον μπαμπά μου: όλα καλά εδώ.

7 1 «Μα γιατί πρέπει να αλλάξω πάλι σχολείο;» ρώτησε η Ναταλία τη μαμά της. Η Ναταλία ήταν εννιά χρονών και από την πρώτη δημοτικού ως τώρα, που έμπαινε στην τετάρτη, άλλαζε κάθε χρόνο σχολείο. Κάθε χρόνο καινούργια πόλη, καινούργιοι συμμαθητές, καινούργια κτίρια, καινούργιοι δρόμοι. Και καινούργιες υποσχέσεις από τις συμμαθήτριες της προηγούμενης χρονιάς πως θα μείνουν σε επαφή και θα τα λένε συχνά. Ποτέ δεν έμεναν σε επαφή. Άρχιζαν να κάνουν παρέα με άλλες συμμαθήτριές τους και ξεχνούσαν τη Ναταλία. Καμιά φορά κανόνι-

8 ζαν οι μαμάδες τους να μιλήσουν τρία τέσσερα κορίτσια μαζί με βιντεοκλήση, αλλά κι εκεί η Ναταλία γρήγορα ένιωθε αόρατη. Οι παλιές της συμμαθήτριες μιλούσαν για τους δασκάλους τους, για τα καθημερινά τους παιχνίδια, για βόλτες που πήγαιναν όλες μαζί με τους γονείς τους. Για όσα η Ναταλία δε γνώριζε πια. Και μετά από λίγο δεν είχαν πια τίποτα να πουν, οπότε δεν ξαναμιλούσαν. «Ναταλία μου, ξέρεις, η δουλειά του μπαμπά…» της είπε η μαμά της στενοχωρημένη. Ο μπαμπάς της δεν ήταν εκεί. Δούλευε συνέχεια, από το πρωί μέχρι το βράδυ, και ήταν τόσο καλός στη δουλειά του που η εταιρεία του τον έστελνε κάθε χρόνο σε άλλη πόλη, για να μεγαλώσει το δίκτυο των καταστημάτων της. «Ξέρω, ξέρω» είπε η Ναταλία. Σταμάτησε να διαμαρτύρεται και έκανε μια αγκαλιά στη μαμά της, γιατί δεν ήθελε να τη στενοχωρεί. Κι έτσι η Ναταλία και η μαμά της ξεκίνησαν για μια ακόμα φορά να πακετάρουν τα πράγματά τους για μια καινούργια πόλη.

Ελπίζω τουλάχιστον να βρω καλά παιδιά στο νέο μου σχολείο και να μείνω εκεί μέχρι το τέλος του δημοτικού, σκέφτηκε η Ναταλία. Και συνέχισε να πακετάρει.

10 2 Εκείνο το βράδυ, στον ύπνο της, η Ναταλία ονειρεύτηκε πως βρισκόταν όρθια στο κέντρο της τάξης της και τα πόδια της ήταν κολλημένα στο πάτωμα. Η μαμά της ήταν στην πόρτα και την περίμενε για να φύγουν και η Ναταλία προσπαθούσε να πάει κοντά της αλλά δεν μπορούσε. Προσπαθούσε να κουνηθεί αριστερά – τίποτα. Προσπαθούσε να κουνηθεί δεξιά – τίποτα. Προσπαθούσε να κουνηθεί μπροστά – τίποτα. Προσπαθούσε να κουνηθεί πίσω – τίποτα. Κι όταν τα άλλα παιδιά και ο δάσκαλός της

12 και η μαμά της κατάλαβαν τι συνέβαινε, της είπαν πως δεν πειράζει, πως δε χρειαζόταν να πάει πουθενά, θα έμεναν εκεί μαζί της να της κάνουν παρέα. Της έφεραν τις αγαπημένες της σοκολάτες και την αγαπημένη της τυρόπιτα και την αγαπημένη της ομελέτα με πατάτες τηγανητές για να φάει και την έκαναν να νιώθει πολύ όμορφα κι ας μην μπορούσε να το κουνήσει ρούπι από εκεί.

13 3 «Βρε βρε… ποια είσαι εσύ, χοντρούλα; Καινούργια;» Η Ναταλία ήταν μέσα στην καινούργια της τάξη και περίμενε να αρχίσει το μάθημα. Μόλις άκουσε αυτά τα λόγια, γύρισε για να δει ποιο αγόρι μιλούσε τόσο απαίσια και σε ποιο κορίτσι αναφερόταν. Το αγόρι ήταν μέτριου ύψους, ξανθό, με μια φάτσα ξινισμένη και ένα χαμόγελο στη φάτσα του που δεν κουβαλούσε καμία χαρά μέσα του. Και το κορίτσι στο οποίο αναφερόταν ήταν… η Ναταλία. Εκείνη κοίταζε. «Σ’ εμένα μιλάς;» του είπε η Ναταλία.

14 «Βλέπεις καμία άλλη καινούργια χοντρούλα τριγύρω;» Δίπλα στο ξανθό αγόρι στέκονταν δυο μελαχρινά αγόρια, και τα δύο πολύ ψηλά. Είχαν και οι τρεις πολύ ζελέ στα μαλλιά τους και ίδια χαμόγελα. Σαν να είχαν δει όλοι μαζί το ίδιο κακό καρτούν και να είχαν αποφασίσει να το αντιγράψουν. «Μπορεί να μην είναι καινούργια. Μπορεί να είναι μόνο χοντρή» είπε το ένα μελαχρινό αγόρι. «Πώς να μην είναι καινούργια, αφού δεν την έχουμε ξαναδεί;» τον ρώτησε ο ξανθός. «Μπορεί να είναι βλαμμένη. Να είναι μεγαλύτερή μας και να έμεινε στην ίδια τάξη, γι’ αυτό δεν την ξέρουμε» είπε το άλλο μελαχρινό αγόρι. Έσκασαν στα γέλια και οι τρεις τους, χτύπησαν τις γροθιές τους μεταξύ τους, για να συγχαρούν ο ένας τον άλλον, και στράφηκαν ξανά στη Ναταλία. «Για πες λοιπόν, μοσχαράκι… Από πού μας ήρθες;» της είπε ο ξανθός.

16 Η Ναταλία δεν είχε ποτέ σκεφτεί ότι ήταν παχιά. Ναι, της άρεσε πολύ να τρώει. Τα σοκολατένια παγωτά και οι σοκολατίνες πάστες ήταν τα καλύτερά της, αλλά της άρεσαν και πολλές άλλες λιχουδιές. Όμως πάντα πίστευε ότι απλώς είχε λίγα παραπάνω κιλά από τα υπόλοιπα παιδιά. Και κανείς, στα προηγούμενα σχολεία της, δεν την είχε αποκαλέσει ποτέ χοντρή. Σίγουρα αυτά τα παιδιά είναι τα βρομόπαιδα του σχολείου. Δε θα τσακωθώ μαζί τους, γιατί θα νομίζουν οι δάσκαλοι πως είμαι κι εγώ βρομόπαιδο, σκέφτηκε και τους γύρισε την πλάτη, φεύγοντας μακριά τους. «Μπράβο, φύγε. Φύγε και από το σχολείο, κάτσε σπίτι σου να τρως!» της φώναξαν τα αγόρια καθώς απομακρυνόταν.

ISBN: 978-618-03-4598-8 ΒΟΗΘ. ΚΩΔ. ΜΗΧ/ΣΗΣ 84598 από 9 ετών Η Ναταλία βρίσκεται σε διαφορετική πόλη κάθε χρόνο εξαιτίας της δουλειάς του μπαμπά της. Την πρώτη μέρα στο καινούριο της σχολείο πηγαίνει γεμάτη ελπίδα να κάνει νέους φίλους, στην τετάρτη δημοτικού. Αντί για νέους φίλους όμως, θα βρει απέναντί της τους μπούληδες του σχολείου, που θα της κάνουν τη ζωή δύσκολη. Mάλιστα, ο αρχηγός τους είναι και ανιψιός του διευθυντή του σχολείου, οπότε νιώθει πως κανείς δεν μπορεί να τον τιμωρήσει. Όμως η Ναταλία βλέπει όνειρα κάθε βράδυ. Και σε ένα από τα όνειρά της θα βρει τη λύση. Γιατί, όταν όλα όσα έχεις συνηθίσει να κάνεις δεν μπορούν να δουλέψουν, τότε ίσως πρέπει να ξεκινήσεις να τα κάνεις όλα ανάποδα. ΘΕΜΑTA: Σχολική ζωή – Σχολικός εκφοβισμός

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=