Οι νεκροί

8 και κάποιες μαθήτριες της Μαίρης Τζέιν.4 Κι η χοροεσπερίδα αυτή σημείωνε πάντα επιτυχία. Απ’ όσο μπορούσε να θυμηθεί κανείς, δινόταν με λαμπρότητα για πάρα πολλά χρόνια, από τότε που η Κέιτ και η Τζούλια, μετά το θάνατο του αδελφού τους, Πατ, εγκατέλειψαν το σπίτι στη Στόουνι Μπάτερ και, παίρνοντας μαζί τους τη Μαίρη Τζέιν, τη μοναδική τους ανιψιά, πήγαν να ζήσουν στο σκοτεινό και στενάχωρο σπίτι της Άσερς Άιλαντ, τον επάνω όροφο του οποίου είχαν νοικιάσει από τον κύριο Φούλαμ, τον χονδρέμπορο καλαμποκιού που έμενε στο ισόγειο. Αυτό πρέπει να ’γινε πριν από τουλάχιστον τριάντα χρόνια. Η Μαίρη Τζέιν, που τότε ήταν κοριτσάκι με κοντές φουστίτσες, αποτελούσε τώρα πια το βασικό στήριγμα του σπιτιού, αφού έπαιζε το εκκλησιαστικό όργανο στη Χάντινγκτον.5 Είχε τελειώσει την Ακαδημία κι έδινε κάθε χρόνο στον πρώτο όροφο των Παλαιών Συναυλιακών Χώρων μια συναυλία με τις μαθήτριές της, πολλές απ’ τις οποίες ανήκαν στην ανώτερη τάξη, μέλη οικογενειών από το Κίνγκσταουν και το Ντόλκι. Οι θείες της συνεισέφεραν το κατά δύναμιν, παρά την προχωρημένη ηλικία τους. Η Τζούλια, αν και είχε γκριζάρει αρκετά, ήταν ακόμα η πρώτη σοπράνο στην εκκλησία του Αδάμ και της Εύας, και η Κέιτ, πολύ αδύναμη για να μετα-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=