Νεοελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία Γ' Λυκείου II
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ NEOEΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 14 NΕΟΕΛΛΗΝΙΚΉ ΓΛΏΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ | Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ I λώς ξένη προς την κομματική του ιδιότητα; Αν υποθέσουμε ότι η επιλογή κομματι- κής ταυτότητας (ή η επιλογή άρνησης των κομμάτων) απορρέει από τις ιδεολογικές απόψεις κάποιου, από τις αντιλήψεις του για το τι είναι ο κόσμος γύρω μας και τι οφείλουμε ή μπορούμε ή θέλουμε να πράξουμε για να τον αλλάξουμε, πώς είναι δυνατόν να διαχωρίσουμε την «προσωπικότητά» του από τις αντιλήψεις του, από την πολιτική του συνείδηση (η οποία, ακόμα κι αν είναι φενακισμένη, έχει κάτι αλη- θές να πει); Είναι δηλαδή εντελώς διαφορετικός ο άνθρωπος-πολίτης από τον άν- θρωπο-πρόσωπο; Η απάντηση, εδώ, σε μία μόνο περίπτωση είναι καταφατική: αν ως προσωπικότητα εννοήσουμε την εικόνα, το φαίνεσθαι. Κι αυτό ακριβώς συμβαίνει σε διυλίσεις και «αναλύσεις» αυτού του (τηλεοπτικού) τύπου. https://www.kathimerini.gr/987455/opinion/epikairothta/politikh /diylizontas-ton-kwnwpa-kai-katapinontas-thn-kamhlo Κείμενο ΙΙ: Ο Ρενέ Μαγκρίτ και η αμφισβήτηση της κοινής γνώμης Το κείμενο είναι απόσπασμα από ηλεκτρονικό άρθρο για τον Βέλγο ζωγράφο Ρενέ Μαγκρίτ. Αναρτήθηκε από http://tvxs.gr/news/ρενέ-μαγκρίτ-για-μένα-ο-κόσμος , στις 15.08.2019. The Treachery of Images * , 1929 [1] «Αυτό δεν είναι μια πίπα», ζωγράφισε o Ρενέ Μαγκρίτ στο έργο του «Η προ- δοσία των εικόνων», φέρνοντας τον θεατή αντιμέτωπο με την απεικόνιση ενός αντικειμένου που αρνείται τον εαυτό του. Σε άλλα έργα του οι απρόσωποι εικο- * (μτφρ.) Η προδοσία των εικόνων
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=