Νεοελληνική Γλώσσα (Γ' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)
N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Γ΄ Γυμνασίου 8 2 ENOTHTA Η Ελλάδα στον κόσμο 1 η 1 Διαβάστε στο παραπάνω κείμενο πώς σχολίασαν τα ευρωπαϊκά ΜΜΕ την κατάκτηση από την εθνική ομάδα μας του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου το 2004 και απαντήστε στα παρακάτω: α. Αυτό που κανείς δεν μπορούσε να σκεφτεί πραγματοποιήθηκε : Να χω ρίσετε το απόσπασμα σε προτάσεις και να δικαιολογήσετε τον τρόπο σύνδεσής τους. β. Στο σχολιασμό της γερμανικής Bild απουσιάζουν οι συνδετικές λέξεις. Πώς δικαιολογείτε την επιλογή αυτή του αρθογράφου; Οι συνδέσεις των προτάσεων στον προφορικό λόγο 1 Βρισκόμαστε στον προθάλαμο (φουαγιέ) ενός θεάτρου, στο διάλειμμα της παράστασης και ακούμε κάποιες σκόρπιες κουβέντες από τις παρέες που κάθονται στα τραπέζια και στους καναπέδες. Αφού τις διαβάσετε, να μαντέψετε τις κινήσεις ή εκφράσεις που τις συνοδεύουν: α. –Ουφ! Έκανεπολλήζέστημέσαστηναίθουσα! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . β. – Εκεί, νομίζω, είναι οι τουαλέτες. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . γ. –Κράτατοπαλτόμου. Ελπίζωναμηνέχει ουρά. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . δ. – Κάπου εδώ έχω το κινητό μου. Δεν το βρίσκω. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ε. – Πάρε τον χυμό και σε λίγο θα ετοιμαστεί και το τοστ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . στ. – Σαν πολύ δεν κράτησε το διάλειμμα; Δεν ακούω το κουδούνι! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 Να γράψετε πάλι τις προτάσεις της προηγούμενης άσκησης με τέτοιο τρό πο που να μην χρειάζονται κινήσεις ή εκφράσεις που να τις συνοδεύουν: α. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . β. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=