Νεοελληνική Γλώσσα (Γ' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Γ΄ Γυμνασίου 6 9 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ζεται κατά ομάδες και ο κάθε παίκτης κάνει τις ίδιες κινήσεις με τον προη­ γούμενο. 2. Στο πρώτο κείμενο κυριαρχεί η υποτακτική σύνδεση, ενώ στο δεύτερο κείμενο υπάρχει στην αρχή ασύνδετο σχήμα και στο τελευταίο μέρος πα­ ρατακτική και υποτακτική σύνδεση. 3. Με το παράγγελμα του αρχηγού του παιχνιδιού, ξεκινάει ο πρώτος παί­ κτης κάθε ομάδας και, αφού τρέξει γύρω γύρω από το πρώτο εμπόδιο, πηδάει πάνω από το ποταμάκι (με τα πόδια ενωμένα ή όχι), μπαίνει μέσα στο στεφάνι, το οποίο ανεβάζει κατά μήκος του σώματός του και το ξανα­ βάζει στη θέση του, για να επιστρέψει παίρνοντας θέση κατευθείαν πίσω από τον τελευταίο παίκτη της ομάδας του. Χτυπάει στον ώμο τον μπροστι­ νό του, ο οποίος πάλι χτυπάει και αυτός τον μπροστινό του μέχρι να φτά­ σει το χτύπημα στον πρώτο παίκτη, ο οποίος, με τη σειρά του, ξεκινάει για να κάνει την ίδια διαδρομή. 4. Ο «γκαζοτενεκές» παίζεται με 5-6 παίκτες. Ο ένας από αυτούς ονομάζεται φύλακας και έχει μια μεγάλη μπάλα και οι άλλοι έχουν μικρότερες μπάλες και έχουν στόχο τον τενεκέ. Όλοι οι παίκτες κάθονται σε μια άκρη, ας πούμε εκεί (δείχνει με το χέρι), ο ένας δίπλα στον άλλο. Απέναντι, κάπου εδώ (δεί­ χνει πού), βρίσκεται ο τενεκές με την μπάλα του φύλακα πάνω του. Ο πρώ­ τος πετά την μπάλα για να χτυπήσει τον τενεκέ και συγχρόνως φωνάζει: «Κά­ τω ο Κώστας» ή «Κάτω όσοι φοράνε μπλε...». Αστοχεί; Στέκεται έξω από την περιοχή στο ύψος που έχει πέσει η μπάλα του. Χτυπάει τον τενεκέ; Οι παίκτες που έχει ονομάσει πάνε φυλακή, κάπου εκεί έξω (δείχνει). Τότε οι άλλοι μαζεύουν τις μπάλες τους μέσα από την περιοχή, μέχρι ο φύλακας να ξανα­ βάλει όρθιο τον τενεκέ. Αν στο διάστημα αυτό πιάσει κάποιον παίκτη, γίνεται φύλακας. Όποιος σημαδέψει σωστά επιστρέφει στην αφετηρία και ξαναπαί­ ζει με τη σειρά του. Οι φυλακισμένοι ελευθερώνονται με τα λόγια «Φτου ξελευτερία στον Τάδε» και, φυσικά, με το αναποδογύρισμα του τενεκέ. l Οι περισσότερες προτάσεις που χρησιμοποιεί ο μαθητής στην προφορική παρουσίασή του συνδέονται παρατακτικά· σε λίγα σημεία χρησιμοποιεί υποτακτική σύνδεση.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=