Νεοελληνική Γλώσσα (Γ' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Γ΄ Γυμνασίου 6 4 ENOTHTA Η Ελλάδα στον κόσμο 1 η ξης στην Αθήνα είναι τα μουσεία και προτρέπει έτσι τον αναγνώστη να διαβάσει το υπόλοιπο κείμενο, για να κατανοήσει αυτή την αντίφαση. γ. Μακροπερίοδος λόγος κυριαρχεί στη διαφήμιση του κειμένου 2, και ειδικότερα στην πρώτη περίοδο ( Αλλά, εάν έχετε επισκεφθεί μόνο μουσεία στην Αθήνα, κάνετε παρέα με λάθος κόσμο ). δ. Περισσότερο περίεργη και ασυνήθιστη διαφήμιση είναι εκείνη του κει­ μένου 2. l Ενώ το κύριο σύνθημά της αφορά τα μουσεία της Αθήνας, η εικόνα που κυριαρχεί είναι ένα ιστιοφόρο και χρειάζεται κάποιος να διαβάσει όλο το κείμενο που βρίσκεται κάτωαπό την εικόνα για να καταλάβει τι διαφημίζεται. 2. S εάν έχετε επισκεφθεί μόνο μουσεία στην Αθήνα : δευτερεύουσα πρόταση S Αλλά κάνετε παρέα με λάθος κόσμο : κύρια πρόταση l Συνδετική λέξη: εάν l Η συνδετική λέξη συνδέει τη δευτερεύουσα πρόταση με την κύρια με υποτακτική σύνδεση. S Γιατί δίπλα στην Αττική βρίσκεται το Αιγαίο : δευτερεύουσα πρόταση l Συνδετική λέξη: γιατί l Η συνδετική λέξη συνδέει τη δευτερεύουσα πρόταση με την προηγούμε­ νη κύρια με υποτακτική σύνδεση. 3. Ο ομιλητής της ελληνικής γλώσσας θα αναγνώριζε τις λέξεις: tourist, attractions, Athens, museums . S tourist: ξένης προέλευσης λέξη που χρησιμοποιείται στα ελληνικά S attractions: ξένης προέλευσης λέξη που χρησιμοποιείται στα ελληνικά S Athens: η Αθήνα στα αγγλικά, άρα η προέλευσή της είναι ελληνική S museums: η λέξη έχει ελληνική ρίζα < μουσείο < μούσα 4. S Η μαρίνα ήταν γεμάτη με σκάφη αναψυχής. S Οι επιβάτες σχημάτιζαν ουρά. Το πλοίο της γραμμής είχε καθυστέρηση. S Ο Θανάσης αγαπούσε πολύ τη θάλασσα. Ονειρευόταν κάποτε να δουλέψει στα καράβια . S Η βύθιση ενός πετρελαιοφόρου προκάλεσε τεράστια ρύπανση στη θάλασσα.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=