Νεοελληνική Γλώσσα (Γ' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Γ΄ Γυμνασίου 5 8 ENOTHTA Η Ελλάδα στον κόσμο 1 η n Αν έχετε συνεργασία με κάποια σχολεία του εξωτερικού, θα μεταφράσετε τον τουριστικό οδηγό σας με τη βοήθεια των καθηγητών που σας διδά­ σκουν ξένες γλώσσες. Αυτή την εργασία μπορούν να αναλάβουν μαθητές που έχουν ιδιαίτερες γνώσεις στην ξένη γλώσσα που χρειάζεται. ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ Σ’ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 6 S Οι προτάσεις βρίσκονται στον λόγο είτε σε ασύνδετο σχήμα είτε συνδεδεμένες μεταξύ τους. S Όταν συνδέονται μεταξύ τους, η σύνδεση μπορεί να είναι είτε παρα- τακτική είτε υποτακτική . S Σύνδεσμοι που χρησιμοποιούνται για την παρατακτική σύνδεση των προτάσεων είναι: συμπλεκτικοί, διαχωριστικοί, αντιθετικοί, συ- μπερασματικοί και ο επεξηγηματικός . S Σύνδεσμοι που χρησιμοποιούνται για την υποτακτική σύνδεση των προτάσεων είναι: ειδικοί, χρονικοί, αιτιολογικοί, υποθετικοί, τελι- κοί, αποτελεσματικοί, διστακτικοί, αντιθετικοί, ο συγκριτικός και ο βουλητικός . S Κάθε ομιλητής/συγγραφέας επιλέγει τον τρόπο που θα συνδέσει τις προτάσεις του, ανάλογα με το είδος της σχέσης που έχουν οι προ- τάσεις αυτές στη σκέψη του . S Μια ερευνητική εργασία ξεκινάει από έναν προβληματισμό . S Όταν γράφω μια ερευνητική εργασία, δεν αντιγράφω, αλλά συνθέ- τω το δικό μου κείμενο, είμαι δημιουργός . S Στο τέλος της ερευνητικής εργασίας παραθέτω με αλφαβητική σει- ρά τον κατάλογο με τις πηγές μου (βιβλία, άρθρα, ηλεκτρονικές διευθύνσεις κ.λπ .) . S Για να καταλάβω ακριβώς τι σημαίνει μια λέξη μέσα σε ένα κείμενο, πρέπει να λάβω υπόψη μου ποιος τη λέει, σε ποιον την απευθύνει, πού και πότε τη χρησιμοποιεί, σε τι είδους κείμενο περιλαμβάνεται αλλά και το πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο χρησιμοποιείται .

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=