Νεοελληνική Γλώσσα (Γ' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)
N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Γ΄ Γυμνασίου 4 9 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ 4. Τα κείμενα της ενότητας αυτής παρουσιάζουν διαφορετικές όψεις της χώρας μας. Επισημαίνουν: S Το κείμενο 1 τη συνεισφορά της Ελλάδας στον πολιτισμό και τη θεμε λίωση της επιστήμης από τους αρχαίους Έλληνες. S Το κείμενο 2 τον θαυμασμό του ποιητή για το ιστορικό παρελθόν και το σχόλιό του για την ανάπτυξη της τεχνολογίας. S Το κείμενο 3 το φαινόμενο της εγκατάστασης πολλών μεταναστών από την ανατολική Ευρώπη στη χώρα μας και τις συνέπειές του. S Το κείμενο 4 την υπέρμετρη εκμετάλλευση των τουριστών στα τουρι στικά μέρη. S Το κείμενο 5 τον ρόλο που έπαιξε ο ελληνικός χώρος στην επικοινω νία μεταξύ της Δύσης και της Ανατολής σε όλες τις εποχές. S Το κείμενο6 τη γεωγραφικήθέση της Ελλάδας, τασύνορά της και τον ρόλο της στη σύνδεση τριών ηπείρων, της Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής. S Το κείμενο 7 τη δυσκολία κατανόησης εκ μέρους των Άγγλων της παράδοξης συμπεριφοράς του Έλληνα σχετικά με την ορθόδοξη πί στη και τη διασκέδαση. S Το κείμενο 8 την ευρηματικότητα των Μικρασιατών προσφύγων μέσα από το πρόσωπο του Γιώργου Σεφέρη. S Το κείμενο 9 τη διάθεση φιλοσοφίας της ζωής που υπάρχει στον Έλληνα. S Το κείμενο 10 την αντίσταση των Ελλήνων στους κατακτητές με σκοπό την ανεξαρτησία τους. S Το κείμενο 11 τις ομορφιές και τον πολιτισμό ενός ελληνικού νησιού. S Το κείμενο 12 την προέλευση του ονόματος «Γραικοί». S Το κείμενο 13 την επιθυμία πολλών ξένων να αγοράσουν ιδιοκτησία στην Ελλάδα. l Για κάθε τόπο της Ελλάδας μπορούμε να πούμε ότι ισχύουν τα περισσό τερα από τα παραπάνω. Το ιστορικό μας παρελθόν και η ανάπτυξη της τεχνολογίας αφορούν όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας. Η τουριστική ανάπτυξη είναι χαρακτηριστικό πολλών περιοχών της Ελλά δας, κυρίως των νησιών και των παραλιών της ηπειρωτικής Ελλάδας. Οι υπόλοιπες όψεις της Ελλάδας υπάρχουν σε ορισμένα μέρη μόνο.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=