Νεοελληνική Γλώσσα (Γ' Γυμνασίου - Νέα συμπληρωμένη έκδοση σύμφωνα με τις Οδηγίες διδασκαλίας)

N E O E Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Γ Λ Ω Σ Σ Α Γ΄ Γυμνασίου 4 9 AΠΑΝΤΉΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΎ ΒΙΒΛΊΟΥ 4. Τα κείμενα της ενότητας αυτής παρουσιάζουν διαφορετικές όψεις της χώρας μας. Επισημαίνουν: S Το κείμενο 1 τη συνεισφορά της Ελλάδας στον πολιτισμό και τη θεμε­ λίωση της επιστήμης από τους αρχαίους Έλληνες. S Το κείμενο 2 τον θαυμασμό του ποιητή για το ιστορικό παρελθόν και το σχόλιό του για την ανάπτυξη της τεχνολογίας. S Το κείμενο 3 το φαινόμενο της εγκατάστασης πολλών μεταναστών από την ανατολική Ευρώπη στη χώρα μας και τις συνέπειές του. S Το κείμενο 4 την υπέρμετρη εκμετάλλευση των τουριστών στα τουρι­ στικά μέρη. S Το κείμενο 5 τον ρόλο που έπαιξε ο ελληνικός χώρος στην επικοινω­ νία μεταξύ της Δύσης και της Ανατολής σε όλες τις εποχές. S Το κείμενο6 τη γεωγραφικήθέση της Ελλάδας, τασύνορά της και τον ρόλο της στη σύνδεση τριών ηπείρων, της Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής. S Το κείμενο 7 τη δυσκολία κατανόησης εκ μέρους των Άγγλων της παράδοξης συμπεριφοράς του Έλληνα σχετικά με την ορθόδοξη πί­ στη και τη διασκέδαση. S Το κείμενο 8 την ευρηματικότητα των Μικρασιατών προσφύγων μέσα από το πρόσωπο του Γιώργου Σεφέρη. S Το κείμενο 9 τη διάθεση φιλοσοφίας της ζωής που υπάρχει στον Έλληνα. S Το κείμενο 10 την αντίσταση των Ελλήνων στους κατακτητές με σκοπό την ανεξαρτησία τους. S Το κείμενο 11 τις ομορφιές και τον πολιτισμό ενός ελληνικού νησιού. S Το κείμενο 12 την προέλευση του ονόματος «Γραικοί». S Το κείμενο 13 την επιθυμία πολλών ξένων να αγοράσουν ιδιοκτησία στην Ελλάδα. l Για κάθε τόπο της Ελλάδας μπορούμε να πούμε ότι ισχύουν τα περισσό­ τερα από τα παραπάνω. Το ιστορικό μας παρελθόν και η ανάπτυξη της τεχνολογίας αφορούν όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας. Η τουριστική ανάπτυξη είναι χαρακτηριστικό πολλών περιοχών της Ελλά­ δας, κυρίως των νησιών και των παραλιών της ηπειρωτικής Ελλάδας. Οι υπόλοιπες όψεις της Ελλάδας υπάρχουν σε ορισμένα μέρη μόνο.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTY1MTE=